وزیر بهداشت گفت: از دوستان در قوای مختلف انتظار همکاری داریم. در حالی که در یک فاصله زمانی کوتاه در قوه قضاییه 2 اتفاق افتاد؛ یکی حکم حبس به پزشکان دادند و دیگری ابطال حق فنی داروخانه‌ها، بالاخره بنده مسئول سلامت مردم هستم و باید پاسخگو باشم.

کاش قوه قضاییه درباره حق فنی داروخانه‌ها با هماهنگی وزارت بهداشت تصمیم می‌گرفت

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: از دوستان در قوای مختلف انتظار همکاری داریم. در حالی که در یک فاصله زمانی کوتاه در قوه قضاییه 2 اتفاق افتاد؛ یکی حکم حبس به پزشکان دادند و دیگری ابطال حق فنی داروخانه‌ها، بالاخره بنده مسئول سلامت مردم هستم و باید پاسخگو باشم.

حسن قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگو با فارس در مورد ابطال حق فنی داروخانه‌ها از سوی دیوان عدالت اداری گفت: همه ما موظف به رعایت قانون هستیم و به نظرِ دیوان عدالت اداری هم احترام می گذاریم و از آن تمکین می کنیم.

وی ادامه داد: آنچه در دیوان عدالت اداری اتفاق افتاده لغو مصوبه ای بود که هیئت وزیران در مورد افزایش نرخ حق فنی داشته است که این مصوبه را اعمال کرده و معاونت مربوطه نیز به سراسر کشور ابلاغ کرده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: حرفم اکنون چیز دیگری است و آن اینکه بالاخره ما کار سختی را در قالب طرح تحول نظام سلامت شروع کردیم و مشکلات بسیار زیادی هم داریم. برخی ها در حرف و برخی‌ها هم در عمل دارند کمک می کند.

هاشمی ادامه داد: از همکاران و دوستان در قوای مختلف انتظار کمک و همکاری داریم در حالی که در این فاصله زمانی کوتاه دو اتفاق افتاد یکی حکم حبس به پزشکان دادند و دیگری ابطال حق فنی داروخانه‌ها بوده است. البته از رئیس قوه قضائیه تشکر می کنم که شخصاً وارد عمل شد و مشکل را حل کرد.

وی ادامه داد: ما با قصد قربت برای رضایت خدا و برای کمک به مردم تصمیم می گیریم اما خروجی امن خیلی وقت ها در کشور ما برعکس است. ای کاش می شد قبل از اینکه افرادی که در رأس کار و تصمیم گیرنده هستند هماهنگی هایی هم با ما داشتند. بالاخره بنده مسئول سلامت کشور هستم.

هاشمی در پاسخ به اینکه گفته می شود نمایندگانی از وزارت بهداشت در جلسه ابطال حق فنی داروخانه ها حضور داشتند گفت: بله بودند اما یک روز قبل از جلسه اطلاع دادند و آن روز هم در جلسه حضور پیدا کردند و دفاعیات‌ان را به همراه همکاران معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارائه دادند و در نتیجه چنین تصمیمی گرفته شد.

وی تصریح کرد: به نظر بنده مسیرهای قانونی وجود دارد و کارشناسان حقوقی هستند و از طریق کارشناسان به دنبال بررسی این مصوبه هستیم.در عین اینکه موظف به تمکین از قانون هم هستیم.

وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه داروخانه‌ها هم اکنون بلاتکلیف هستند و آیا باید از این قانون تمکین کنند یا خیر گفت: همه باید از آنچه قانون می گوید تمکین کنند.

هاشمی در پاسخ به اینکه آیا داروخانه ها حق فنی سال گذشته را دریافت می کنند گفت: بالاخره این چیز جدیدی نبوده و سالیان سال اتفاق افتاده است. هر سال هم هیئت وزیران مصوبه ای داشته،ابلاغ و تایید ‌شده است.اما امسال که طرح تحول سلامت شروع شده مثل این است که همه مشکلات هم قرار است ایجاد شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه آیا احتمال این وجود دارد که مصوبه جدیدی در این باره مطرح شود یا خیر گفت: امیدواریم بتوانیم به توافق برسیم و این موضوع را انجام دهیم. به نظر می رسد که بحث محتوایی نداریم . چون بحث محتوایی در دولت و مجلس یا هر دو انجام می شود. بنابراین بحث موضوعی است.

وی ادامه داد: در هر صورت دیوان عدالت اداری تشخیص داده و مصوبه امسال حق فنی را لغو کرده است و امیدواریم از مسیرهای قانونی دیگری که هست و با هماهنگی کاملی که وجود دارد بتوانیم مشکل را برطرف کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha