یک مطالعه کشوری در خصوص امنیت غذایی نشان داد که برخی از استان‌ها مثل سیستان و بلوچستان، شهرکرد و هرمزگان دچار ناامنی غذایی هستند.

استان‌های دچار ناامنی غذایی مشخص شدند

سلامت نیوز: یک مطالعه کشوری در خصوص امنیت غذایی نشان داد که برخی از استان‌ها مثل سیستان و بلوچستان، شهرکرد و هرمزگان دچار ناامنی غذایی هستند.

زهرا عبداللهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: طبق یک مطالعه کشوری امنیت غذایی در سطح کشور بررسی شد که استان‌ها از نظر میزان امنیت غذایی تفکیک شدند که در این میان برخی از استان‌ها مثل سیستان و بلوچستان، شهرکرد و هرمزگان از لحاظ امنیت غذایی دچار مشکل جدی هستند.

وی با بیان این که قاعدتاً برای رفع این ناامنی غذایی باید برنامه همه جانبه درون بخشی و بین بخشی اجرا شود، افزود: برای ایجاد امنیت غذایی باید در چند حوزه کار شود، اولین حوزه تولید غذا است یعنی دسترسی مردم به غذا فراهم شود که این امر بر عهده سازمان کشاورزی است مسئله بعدی دسترسی اقتصادی است یعنی مردم قدرت خرید داشته باشند و وضعیت مواد غذایی طوری باشد که اقشار کم درآمد هم بتوانند خرید کنند که این امر مستلزم کاهش بیکاری و فقرزدایی است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: بحث بعدی فرهنگ و سواد تغذیه‌ای است به این معنا که وقتی مردم بخواهند مواد غذایی بخرند آگاهی داشته باشند که با منابع پولی خود چه ماده غذایی بخرند که بتواند میزان مواد مغذی بدنشان را تأمین کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha