سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 115760

از شکلات تلخ و دیگر فرآورده های کاکائو، به عنوان مکمل غذایی مفید در سراسر جهان استفاده می شود. کاکائو غنی از فلاوانوئید است که برای قلب مفید است.

سلامت نیوز: از شکلات تلخ و دیگر فرآورده های کاکائو، به عنوان مکمل غذایی مفید در سراسر جهان استفاده می شود. کاکائو غنی از فلاوانوئید است که برای قلب مفید است.

به گزارش سایت «هلث  نیوز»، فلاوانوئید در منابع غذایی زیادی یافت می شود از جمله انگور، سیب، بنشن، چای سبز و... اما بالاترین میزان فلاوانوئید در شکلات است. این میزان در مقایسه با شیر یا شکلات سفید نیز بیشتر است. در برخی شکلات ها در روند تولید، تمامی خواص فلاوانوئید از بین می رود.

مصرف کاکائو، گاز نیتریک اکسید (NO) بدن را افزایش می دهد.

این گاز به طور طبیعی در بدن تولید می شود، روی گیرنده های کوچک در رگ های خون تأثیر می گذارد و باعث گشادی رگ ها می شود. این روند فشار خون را کاهش می دهد. فشارخون بالا با بروز انواع بیماری های قلبی ارتباط دارد از جمله سکته قلبی، سکته و... .

اختلال در عملکرد رگ ها به تدریج در روند خون رسانی نیز اختلال ایجاد می کند. پس از ملتهب شدن و گرفتگی عروق، بدن در واکنش به آن، برای بهبود زخم لخته ایجاد می کند و این امر می تواند منجر به حمله قلبی شود. کاکائو تولید پلاک (plaques) و خطر پارگی را به حداقل می رساند.

منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha