مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه اقدامات سال‌های اخیر باعث تشدید مشکلات مربوط به تعادل منابع و مصارف در تأمین‌اجتماعی شده است، اظهار کرد: خواسته ما از مجلس شورای اسلامی این است که در رابطه با تصویب قوانین مربوط به تأمین‌اجتماعی از ایجاد بارمالی جدید بدون لحاظ منابع مالی مناسب پرهیز شود.

ازتصویب قوانین با بار مالی جدید بدون لحاظ منابع بپرهیزید

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه اقدامات سال‌های اخیر باعث تشدید مشکلات مربوط به تعادل منابع و مصارف در تأمین‌اجتماعی شده است، اظهار کرد: خواسته ما از مجلس شورای اسلامی این است که در رابطه با تصویب قوانین مربوط به تأمین‌اجتماعی از ایجاد بارمالی جدید بدون لحاظ منابع مالی مناسب پرهیز شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی که همزمان با هفته تأمین‌اجتماعی و با حضور اعضای هیأت‌مدیره و مدیران ارشد سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شد، گفت: در تأمین‌اجتماعی به عنوان سازمانی درآمد هزینه‌ای باید منابع و مصارف را براساس محاسبات بیمه‌ای ارزیابی کنیم و محاسبات بیمه‌ای سازمان نیازمند بازنگری است و باید با مکانیزم‌های مختلف از فزونی هزینه بر درآمد جلوگیری کنیم.

نوربخش همچنین همکاری مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از افزایش بدهی دولت به این سازمان را خواستار شد و گفت: تجمیع بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی در آینده مشکلات فراوانی ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: کاملاً مشخص است که اگر دولت بدهی سالانه خود به تأمین‌اجتماعی را پرداخت کند، شاهد تحول جدی در خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی خواهیم بود.

نوربخش قسمتی از بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی را ناشی از سهم سه درصدی از حق‌بیمه تمامی بیمه‌شدگان عنوان کرد و افزود: البته بیشتر بدهی دولت مربوط به سهم کارفرمایی است که در مشاغل مختلف برعهده گرفته است.

وی ادامه داد: بدهی دولت تا پایان سال گذشته بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان است و در سال‌جاری نیز نزدیک به ۱۴هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی جدید ایجاد می‌شود و با احتساب سود بدهی‌های گذشته که معادل سود اوراق مشارکت محاسبه می‌شود، مجموع بدهی دولت در پایان سال‌جاری به حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی سال گذشته را برای این سازمان سالی ویژه توصیف کرد و گفت: در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید سازمان تأمین‌اجتماعی با کسری بودجه ۵۱۰۰ میلیارد تومانی مواجه بود و ۱۰ ماه نیز در پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تأخیر داشت.

دکتر نوربخش افزود: در سال ۹۱ نیز پرداخت عیدی بازنشستگان در اواخر اسفند و با دریافت تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومانی و با سود ۲۴ درصد از بانک رفاه انجام شد.

وی ادامه داد: از نظر مدیریتی نیز سازمان تأمین‌اجتماعی شش ماه با سرپرست اداره شده بود، درحالی که مشکلات قانونی نیز در این حوزه وجود داشت.

دکتر نوربخش با یادآوری اینکه تأمین‌اجتماعی در مرکز منازعات سیاسی قرار گرفته بود، گفت: مجموعه این عوامل باعث مخدوش شدن اعتبار سازمان شد، درحالی که تأمین‌اجتماعی باید برای صاحبان این مجموعه که کارگران و بازنشستگان هستند، امنیت‌خاطر ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی خارج کردن این سازمان از حاشیه‌ها و بازگشتن به مأموریت اصلی را مهمترین اولویت ماه‌های ابتدای فعالیت خود برشمرد و گفت: در رابطه با انتصاب مدیران نیز سعی شد که از نیروهای داخلی سازمان استفاده شود و انتصاب افراد بدون توجه به گرایش سیاسی صورت گیرد.

دکتر نوربخش جبران کسری بودجه ۵۱۰۰ میلیارد تومانی و به روز شدن پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد را از جمله نتایج اولیه فعالیت‌های صورت گرفته در تأمین‌اجتماعی برشمرد و افزود: عیدی سال ۹۲ در بهمن‌ماه و بدون استقراض پرداخت شد و افزایش حقوق بازنشستگان نیز برخلاف سنوات قبل از فروردین ماه اعمال شد.

نوربخش رفع مشکلات اولیه سازمان تأمین‌اجتماعی را زمینه‌ساز پرداختن به مسائل اصلی این سازمان دانست و گفت: در ایام هفته تأمین‌اجتماعی و دیدار با مسئولین نظام جا دارد که برای این سازمان چاره‌اندیشی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha