عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس با یادآوری توضیحات رئیس سازمان جنگل‌ها در جلسه صبح فراکسیون محیط‌زیست، گفت: وی اعلام کرد که از 14 میلیون هکتار جنگلی که در کشور وجود دارد، 13 میلیون آن حفاظت شده است، اما متاسفانه با محدودیت شدید جنگل‌بان و محافظ برای این 13 میلیون هکتار جنگل مواجهیم.

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس با یادآوری توضیحات رئیس سازمان جنگل‌ها در جلسه صبح فراکسیون محیط‌زیست، گفت: وی اعلام کرد که از 14 میلیون هکتار جنگلی که در کشور وجود دارد، 13 میلیون آن حفاظت شده است، اما متاسفانه با محدودیت شدید جنگل‌بان و محافظ برای این 13 میلیون هکتار جنگل مواجهیم.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری جلسه امروز (سه‌شنبه 24 تیرماه) فراکسیون محیط زیست، افزود: امروز صبح جلسه فراکسیون محیط زیست با حضور جلالی رئیس سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری کشور و جمعی از مسئولان سازمان محیط زیست با محوریت آتش‌سوزی‌های جنگل و مراتع طبیعی، حفاظت از جنگل‌ها و همچنین بنزین استاندارد تشکیل شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری توضیحات رئیس سازمان جنگل‌ها در جلسه یادشده، ادامه داد: وی اعلام کرد که از 14 میلیون هکتار جنگلی که در کشور وجود دارد، 13 میلیون آن حفاظت شده است، اما متاسفانه با محدودیت شدید جنگل‌بان و محافظ برای این 13 میلیون هکتار جنگل مواجهیم.

وی تصریح کرد: در این‌خصوص پیش‌نویس لایحه‌ای مبنی بر ارتقای حفاظت و تقویت ساختار منابع طبیعی از سوی این سازمان تهیه شده که در آینده‌ای نزدیک قرار است از سوی دولت به مجلس ارائه و مجلس نیز راهکارهای تسریع در تصویب آن را در نظر گیرد.

پیرموذن با یادآوری منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از تقسیم اراضی ملی و دغدغه ایشان نسبت به جلوگیری از تقسیم جنگل‌ها، تاکید کرد: براساس این مهم قرار است تدوین این لایحه هر چه سریع‌تر به اتمام رسیده و به مجلس تقدیم شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درخصوص مصوبات امروز فراکسیون محیط‌زیست، افزود: تهیه پیش‌نویس بیانیه‌ای در زمینه مشکلات جنگل‌ها و مراتع از سوی سازمان حفاظت از جنگل‌ها و همچنین فراکسیون محیط‌زیست از جمله مواردی بود که جزو مصوبات امروز قرار گرفت و قرار شد در این بیانیه به ارائه راهکارهایی برای رفع این مشکل اشاره شود و جهت مساعدت و مشارکت عمومی اعلام شود.

وی تاکید کرد:‌ همچنین دولت باید اهتمام ویژه‌ای برای حفظ جنگل‌هاداشته باشد که در این راستا مجلس نیز در حفظ آن به کمک دولت خواهد شتافت.

پیرموذن با یادآوری خلأها و نارسایی‌های قانونی درخصوص حفظ جنگل‌ها، تاکید کرد: قرار شد مواردی که خلأ و نارسایی قانونی دارد اصلاح شود تا مجلس با تصویب قوانین به‌روز و کارساز مشکلات را رفع کند.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس نهم، تصریح کرد: ارائه طرح‌های مشارکتی به نحوی که مردم در صیانت از جنگل‌ها و بهره‌برداری‌های مادی و معنوی نقش تاثیرگذاری داشته باشند،‌ از دیگر مصوبات امروز جلسه به شمار می‌رفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس نهم، ادامه داد: در این‌خصوص مردم باید به گونه‌ای مشارکت داشته باشند تا منافع به صورت برد – برد در میان باشد و این امر مورد ملاک عمل قرار گیرد،‌ یعنی با نگاه واقع‌بینانه به عرصه‌های طبیعی و حفظ جنگل‌ها و مراتع کمک شود.

وی با یادآوری نگاه دولت درباره حفظ جنگل‌ها و مراتع، گفت: امسال دولت تنفس جنگل‌ها را شروع کرده، یعنی بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع طبیعی ممنوع شده، البته این مهم غیر از درختان شکسته‌ای است که در جنگل‌ها وجود دارد و به کار نمی‌آید.

پیرموذن درخصوص مصوبات فراکسیون محیط‌زیست در مورد بنزین، گفت: خوشبختانه بنزینی که در تهران،‌ اراک و کرج توزیع می‌شود،‌ از استاندارد لازم برخوردار است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: امروزه 70 میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین است که 10 میلیون لیتر آن که به کشور وارد شده و باید از استاندارد کافی برخوردار باشد که در این خصوص سفارش شده تا این 10 میلیون لیتر بنزین یورو 4 باشد.

42 میلیون لیتر بنزین تولید داخل استاندارد نیست

وی تاکید کرد: 60 میلیون لیتر نیز تولید داخل است که 18 میلیون لیتر آن استاندارد بوده اما مابقی آن غیراستاندارد است که قرار شد ظرف مدت 2 سال این میزان بنزین که بنزن و آرماتیک آنها مناسب نیست استانداردسازی شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس نهم، افزود: البته ناگفته نماند که قرار شد تا اول آذرماه هر 8 کلانشهر برزگ کشور از بنزین یورو 4 برخوردار شوند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط‌زیست گفت: امسال روزهای سالم و پاک نسبت به سال گذشته دو برابر شده و در این‌خصوص آرماتیک بنزین نیز کاهش یافته که این عمل باعث کم شدن ذرات معلق در هوا شده است، البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که امسال تا 12 خرداد یعنی تا قبل از طوفان سهمگین در تهران، روز پاک نداشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اسحق تیریان ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    0 0
    جدیدترین ایده ای خاموش کردن جنگل برای فروش ایده خاموش کردن جنگل های صعب العبور در سریع ترین زمان و کارامدترین شکل که معایب روشهای فعلی برطرف شده مثلا برای اعزام ماشین اتش نشانی تا جنگل مدت زمان زیادی می گذرد و اگر اتش از مسیر جاده ماشین رو دور باشد یا مسیر کوهستانی و صعب العبور باشد کار مشکل یا غیر ممکن میشود و تعداد ماشینها کمکی به کار نمیکند همچنین زمان ابگیری ماشینی که مخزنش خالی شده زمان بر است در ضمن تا رسیدن دیگر ماشینها اتش توسعه می یابد استفاده از هواپیما هم مشکلات خود را دارد در این روش حتی گاهی میشود در مسیری که هیچ ماشینی نمی تواند به محل نزدیک شود از چند جهت اتش را مهار کرد اما به شرط انکه شخص بتواند پیاده به محل نزدیک شود اموزش کار بسیار ساده است این روش را شاید بتوان بیمه جنگل از نابودی نامید که نیاز زیادی به ماشینهای اتش نشانی و تجهیزات انچنانی ندارد