پزشکان تاکید کردند استفاده از قاشق برای اندازه‌گیری مقدار مصرف داروهای تجویزی می‌تواند برای بیمار عوارض جدی داشته باشد.

قاشق، پیمانه مناسبی برای تعیین دوز دارو نیست

سلامت نیوز: پزشکان تاکید کردند استفاده از قاشق برای اندازه‌گیری مقدار مصرف داروهای تجویزی می‌تواند برای بیمار عوارض جدی داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در یک مطالعه جدید در این زمینه آمده است برای داروهای مایع باید از قطره چکان و سرنگ که درجه‌بندی دارند، استفاده شود. در این بررسی نزدیک به 300 والدین به همراه کودکان کمتر از 9 ساله‌شان شرکت داشتند. همچنین این کودکان که به بیماری‌های مختلفی مبتلا بودند در یکی از بیمارستان‌های نیویورک تحت درمان قرار گرفته و پس از مرخص شدن، مصرف داروهای مایع به خصوص آنتی بیوتیک‌ها برای آنها تجویز شد.

پزشکان در ارتباط‌های بعدی با والدین کودکان نحوه‌ اندازه‌گیری میزان داروی تجویزی داده شده به کودکان توسط این والدین را مورد بررسی قرار دادند. به گفته دکتر «آلن مندلسون»، والدینی که از قاشق برای خوراندن دارو به کودکانشان استفاده می‌کردند 50 درصد بیشتر از والدین دیگر احتمال داشت که دوز اشتباهی از دارو را به فرزند خود بدهند.

به گزارش خلیج تایمز،‌ دکتر مندلسون گفت: دادن دوز اشتباه دارو به فرزندان نه تنها روند درمان را به تاخیر می‌اندازد بلکه می‌تواند به تشدید مقاومت دارویی منجر شود. همچنین خوراندن میزان دوز بیشتر ممکن است موجب بیماری یا عوارض جانبی شود که زندگی فرد را به خطر می‌اندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha