مدیردرمان تأمین‌اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: در سال 92 تعداد یك‌میلیون و 953 هزار و 919 مورد توسط پزشكان مراكز ملكی این استان ویزیت سرپایی شدند كه رشد 5 درصدی را نشان می‌دهد.

سلامت نیوز: مدیردرمان تأمین‌اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: در سال 92 تعداد یك‌میلیون و 953 هزار و 919 مورد توسط پزشكان مراكز ملكی این استان ویزیت سرپایی شدند كه رشد 5 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  اداره كل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دكتر سیدحسن سیدی در نشست خبری مشترك بیمه و درمان تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی ضمن بیان این مطلب افزود: طی مدت یادشده 20هزار و 361 مورد عمل جراحی، 36 هزار و 691 مورد بستری، 388 تخت فعال و 55/83درصد ضریب اشغال تخت بوده است.

وی اظهار داشت: در بخش درمان غیرمستقیم نیز تمامی مطالبات مؤسسات طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی در سال 92 تسویه و در بخش داروخانه‌ها و كلینیك‌ها تا پایان فروردین سال‌جاری پرداخت شده است.

مدیردرمان تأمین‌اجتماعی آذربایجان‌شرقی جذب 60 نفر نیروی انسانی، راه‌اندازی سیستم HIS تحت ویندوز بیمارستان‌های عالی نسب و 29 بهمن تبریز، نصب و راه‌اندازی دستگاه ماموگرافی دیجیتال بیمارستان 29 بهمن تبریز، خرید و نصب دستگاه‌های 64CT و اندوسونوگرافی بیمارستان استاد عالی‌نسب را از مهمترین برنامه‌های سال‌جاری مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی این استان برشمرد.

همچنین رحیم اردلان با اشاره به پوشش 53 درصدی جمعیت این استان، افزود: 650 هزار نفر بیمه‌شده اصلی، 120 هزار نفر مستمری‌بگیر و 64 هزار كارگاه فعال از طریق 24 شعبه، 6 شعبه اقماری و 6 كارگزاری ارائه خدمت می‌كنند.


وی با اشاره به اینكه سازمان تأمین‌اجتماعی درحال‌‌حاضر به مسیر اصلی خود بازگشته است، افزود: در دولت تدبیر و امید گام‌های اساسی برای روان سازی و تسهیل امور در چارچوب قوانین و مقررات برداشته شده است كه گسترش خدمات غیرحضوری شامل ارائه لیست حق‌بیمه اینترنتی، ارائه فیش پرداخت حق‌بیمه، بیمه‌شدگان حرف و مشاغل آزاد و بیمه‌شدگان اختیاری و تسهیل حسابرسی و صدور كارت بازرگانی كارفرمایان از آن جمله‌اند.


وی همچنین از ایجاد شعب شش تبریز، ایلخچی، ورزقان و هادی شهر در آینده نزدیك خبر داده و خاطرنشان كرد: جذب نیروی جدید برای تأمین كسری كادر موجود از طریق آزمون سراسری در استان انجام خواهد شد و با این اقدام شاهد بهبود كیفیت خدمات برای ارتقای رضایتمندی مخاطبین خواهیم بود.

مشاور مدیرعامل و مدیركل تأمین‌اجتماعی استان همچنین الكترونیكی كردن دفاتر درمانی و صدور كارت هوشمند درمانی و پرونده الكترونیكی بیمه‌شدگان را از اولویت‌های در دستور كار سازمان تأمین‌اجتماعی دانست كه با تكمیل زیرساخت‌های آن طی سال‌جاری عملیاتی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha