نتایج تازه ترین تحقیقات نشان می دهد ، خطر مرگ در خواب ، افراد مبتلا به اپنه یا اختلالات شدید تنفسی را بیشتر از افراد فاقد این عارضه تهدید می کند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس ، بر اساس نتایج تحقیقات هجده ساله پژوهشگران كه در شماره امروز نشریه علمی خواب به چاپ رسید ، احتمال مرگ افرادی كه دچار عارضه اپنه و اختلال شدید تنفسی هستند بر اثر علل مختلف ، در مقایسه با افرادی كه دچار این اختلال نیستند تا چندین برابر افزایش می یابد .

دكتر مایكل تیوری از متخصصان مركز ملی بررسی اختلالات خواب با بیان این مطلب اعلام كرد: البته ابتلا به اپنه در واقع منجر به مرگ نمی شود ولی اختلال شدید تنفسی هنگام خواب در واقع شرایطی را به وجود می آورد كه سلامت انسان را از بین می برد و فرد را در برابر مرگ مستعد می سازد .

در تحقیقاتی كه بر روی بیش از یك هزار و پانصد مرد و زن بین سنین سی تا شصت سال صورت گرفت، معلوم شد نرخ مرگ و میر در افراد مبتلا به اپنه بیشتر است .

در افراد مبتلا به اپنه مجاری فوقانی تنفسی در طول خواب به طور متناوب باریك یا مسدود و مانع از رسیدن هوا به ریه ها می شود .

در برخی موارد تنفس برای چندین ثانیه تا یك دقیقه یا حتی بیشتر متوقف می شود ،‌ این توقف تنفس خواب را مختل و از رسیدن مقدار كافی اكسیژن به جریان خون جلوگیری می كند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha