رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: امکان عرضه بنزین یورو ۴ در استان تهران در حال پیگیری است اما باید گفت در حال حاضر دیگر بنزین پتروشیمی در تهران عرضه نمی‌شود.

سلامت نیوز: رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: امکان عرضه بنزین یورو ۴ در استان تهران در حال پیگیری است اما باید گفت در حال حاضر دیگر بنزین پتروشیمی در تهران عرضه نمی‌شود.

معصومه ابتکار  در ادامه بازدید استانی تهران در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه طبق مقرارت محیط زیست هر واحد جدید صنعتی باید تا شعاع ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران ایجاد شود احداث واحدهای جدیدالتاسیس صنعتی در کلانشهر تهران ممنوع است.

وی با بیان لزوم رعایت مقررات استقرار صنایع در محدوده تعیین شده تصریح کرد: در مسیر توسعه اقتصادی می توان فناوری‌های جدید که آسیبی به محیط زیست نمی‌رساند ایجاد شود.

وی با انتقاد از تمرکز صنایع در تهران اظهار کرد: ۳۰ درصد فعالیت‌های صنعتی کشور در مساحتی معادل ۱.۲ درصد مساحت کل کشور در تهران متمرکز شده است این در حالی است که دیگر کلان شهرها و مراکز با امکانات مناسب نیز برای جذب این صنایع در سراسر کشور وجود دارد.

ابتکار اظهار کرد: واحدهای صنعتی با برنامه‌ریزی منظم باید نسبت به کاهش میزان آلایندگی هوا ماشین آلات و دستگاه‌های صنعتی خود به همراه امحاء درست پسماندها و پساب‌های صنعتی اقدامات موثری انجام دهند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در استان تهران با توسعه شهرک‌های مسکونی نیز مخالف هستیم چرا که ظرفیت زیستی تهران محدود است و هم اکنون در تهران دیگر آبی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه وضعیت جغرافیایی تهران یکی از دلایل تشدید آلودگی هوا است و با اشاره به اینکه حمایت‌های دولت و تلاش‌های شهرداری برای گسترش سیستم حمل و نقل عمومی باید افزایش یابد اظهار کرد: شهروندان تهرانی سعی کنند با استفاده از حمل و نقل عمومی از تردد خودروهای شخصی که وسیله‌ای تفننی است خودداری کنند.

ابتکار با اشاره به اینکه مصرف آب به عنوان یک معضل جدی در تهران مطرح است، تصریح کرد: ساکنان تهران در این فکر نباشند که هرکاری را دوست دارند می‌توانند انجام دهند چرا که در نهایت باید پاسخگو اعمال خود باید باشند.

رئیس سازمان محیط زیست درباره جابجایی صنایع مستقر در تهران به دیگر استان‌ها گفت: سازمان در صدد است با استفاده از مشوق‌هایی بحث جابجایی صنایع استان تهران به سایر نقاط کشور را در جلسات دولت پیگیری کند تا با حمایت‌های بیشتر این طرح را اجرایی کند.

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha