رییس انجمن رادیولوژی ایران، با اشاره به اینکه تعرفه‌های رادیولوژی در سال جاری به طور میانگین 15 تا 20 درصد افزایش داشته است، گفت: متاسفانه مطب پزشکان رادیولوژی امسال 19 درصد افزایش مالیاتی داشته‌اند که این میزان با افزایش تعرفه‌ها در تضاد است و قطعا با این روند هیچ پزشکی تمایلی برای داشتن مطب نخواهد داشت.

سلامت نیوز: رییس انجمن رادیولوژی ایران، با اشاره به اینکه تعرفه‌های رادیولوژی در سال جاری به طور میانگین 15 تا 20 درصد افزایش داشته است، گفت: متاسفانه مطب پزشکان رادیولوژی امسال 19 درصد افزایش مالیاتی داشته‌اند که این میزان با افزایش تعرفه‌ها در تضاد است و قطعا با این روند هیچ پزشکی تمایلی برای داشتن مطب نخواهد داشت.

دکتر جلال شکوهی در گفت وگو با ایسنا، از افزایش کم تعرفه‌های رادیولوژی در سال جاری انتقاد کرد و افزود: در سال‌های اخیر به دلیل کم توجهی به تعرفه سونوگرافی، نرخ این نوع خدمت در بسیاری از موارد کمتر از نرخ ویزیت پزشک متخصص محسوب می‌شود که بسیار توهین آمیز است.

وی ادامه داد: انجمن رادیولوژی ایران معتقد است باید یک افزایش کلی 35 درصدی در تمامی ارائه خدمات رادیولوژی اعم از سونوگرافی، MRI و سی تی اسکن صورت گیرد تا پزشکان رادیولوژی توان پرداخت هزینه‌های جاری نظیر خریداری دستگاه و مواد مورد نیاز را داشته باشند.

شکوهی همچنین از ثابت ماندن تعرفه ام. آر. آی در سال‌های متوالی انتقاد کرد و افزود: هزینه‌های سرسام آور نگهداری دستگاه MRI و همچنین سرمایه گذاری کلان اولیه برای خرید آن گران است که انجمن پیشنهاد افزایش 30 درصدی را داشت که متاسفانه موافقت نشد.

وی در ادامه به افزایش تعرفه‌های رادیولوژی در سال جاری اشاره کرد و گفت: تعرفه‌های سونوگرافی 20 درصد، رادیولوژی 25 درصد، اسکن ایزوتوپ 15 درصد، رادیوتراپی و سی تی اسکن 15 درصد و MRI نیز 10 درصد افزایش یافته است که این میزان، موجب نارضایتی در بین پزشکان رادیولوژی شده است.

رییس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به اینکه میزان تعرفه پزشکی هیچ گاه متناسب با قیمت واقعی نبوده است، افزود: با این میزان کم افزایش تعرفه‌ها، پزشکان رادیولوژی نمی‌توانند هزینه‌های مطب خود را تامین کنند و حتی در بخش دولتی هم امکان خریداری یک دستگاه وجود ندارد.

شکوهی در پایان اظهار کرد: متاسفانه مطب پزشکان رادیولوژی امسال 19 درصد افزایش مالیاتی داشته‌اند که این میزان با افزایش تعرفه‌ها در تضاد است و قطعا با این روند هیچ پزشکی تمایلی برای ایجاد مطب نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha