شاید باور نکنید که با جرقه‌های خیلی خیلی کوچک زندگی آتش می‌گیرد. اگر این جرقه‌های کوچک را بشناسید، مطمئنا می‌توانید جلوی سوختن زندگی خود در آتش را بگیرید. حتما نباید زندگی آتش بگیرد تا شما آن را خاموش کنید بلکه باید همیشه و در همه حال آتش‌نشان زندگی خود باشید.

آتش‌نشان زندگی خود باشید

سلامت نیوز: شاید باور نکنید که با جرقه‌های خیلی خیلی کوچک زندگی آتش می‌گیرد. اگر این جرقه‌های کوچک را بشناسید، مطمئنا می‌توانید جلوی سوختن زندگی خود در آتش را بگیرید. حتما نباید زندگی آتش بگیرد تا شما آن را خاموش کنید بلکه باید همیشه و در همه حال آتش‌نشان زندگی خود باشید.
آتش‌نشان‌ها آموزش دیده‌اند که جلوی آتش را بگیرند و در صورتی که آتش افروخته شد آن را خاموش کنند، این دقیقا کاری است که شما هم باید در زندگی خود انجام دهید.
 
یک راز در مورد مردان
اکثر خانم‌ها هنوز هم پس از ازدواج به حضور در منزل و حفظ آرامش شوهر و فرزندان‌شان معتقدند و چه بسا که کم هم نمی‌گذارند اما گاهی فرمان زندگی از دست‌شان خارج می‌شود و آرامش زندگی همچون دریایی طوفانی متلاطم می‌شود. اما شما می‌توانید تنها با راهکارهایی ساده و کوتاه مدت آرامش زندگیتان را برگردانید. بهتر است قبل از هر چیزی یک راز را به شما بگویم و آن هم این است که حرف‌های شما در ذهن آقایان جور دیگری نمود دارد. برداشت آنها ترجمه متفاوتی از جمله‌ای است که شما گفته‌اید.
 
مقایسه نکنید
از نکات کوچکی که ممکن است موجب دلخوری مردان شود می‌توان به گفتن خاطرات و رازهای خانوادگی او با خودتان در جمع‌هایی که اکثر افراد فامیل در آن حضور دارند، اشاره کرد. شاید این حرکت شما موجب خنده و شادی لحظه‌ای جمع شود اما ممکن است در خلوت خودتان و چند ساعت پس از این واقعه دلخوری همسرتان را به دنبال داشته باشد و شما دلیلی برای انجام کار پیدا نکنید. در نهایت این امر موجب ناراحتی کوتاه مدت یا حتی بلند‌مدت بین شما می‌شود. در روابط زناشویی، احترام به یکدیگر به خصوص در حضور دیگران، انعطاف‌پذیری در رفتار، گوش کردن به حرف‌های یکدیگر و خلاقیت در روابط بین زن و شوهر از اصل‌های داشتن یک زندگی آرام و به دور از تنش محسوب می‌شود. مقایسه کردن مردان با سایر مردهای فامیل یا حتی مردانی با وضعیت مشابه برای هیچ مردی خوشایند نیست.
 
نظر تو برای خودت محترم است
شاید خیلی از خانم‌ها ندانند که یکی از مشکلات عمده بیشتر آقایان این است که می‌گویند همسرم به نظر من اهمیتی نمی‌دهد. آن‌ها برای این نظرشان مثال‌های شگفت‌انگیزی هم بیان نمی‌کنند بلکه می‌گویند مسائل ساده‌ای از این قبیل آزارشان می‌دهد که مثلا وقتی می‌خواهیم به رستوران برویم او از من می‌خواهد که جایی را پیشنهاد کنم و وقتی چند جا را به او پیشنهاد می‌دهم، رستورانی را انتخاب می‌کند که اصلا در فهرست من نبوده است! کمی فکر کنید. به احتمال زیاد شما هم مواردی از این قبیل را انجام داده‌اید. مطمئنا در آن لحظه فکر کرده‌اید که انتخاب یک رستوران اهمیت چندانی ندارد اما فکری که همسرتان کرده این است که او به حرف من هیچ اهمیتی نمی‌دهد، خودرای است و نظرات دیگری برایش مهم نیست. گاهی می‌شود گفت حق با شماست. مرد‌ها کمی اغراق می‌کنند اما چه می‌شود کرد؟ باید آن‌ها را با قانون‌های مردانه خودشان بپذیرید.
 
از بی‌پولی خسته‌ام
حق با شماست! دوره زمانه عوض شده و شما هم در این زندگی به اندازه همسرتان در مسائل مالی درگیر شده‌اید. به همین دلیل استرس پس‌انداز و فراهم کردن هزینه‌های زندگی را پا به پای همسرتان به جان می‌خرید و می‌دانید که بی‌پولی مشکل او نیست بلکه مشکل هر دو نفر شماست اما همسرتان گرچه مشارکت شما را پذیرفته اما هنوز هم در دلش با شما هم عقیده نیست. برای او که مردانگی و مدیریت پدرش را در خرید مایحتاج منزل و هدیه‌های گاه و بی‌گاه دیده است، بی‌پولی یعنی یک ضعف مردانه، نه یک مشکل خانوادگی. اگر شما بگویید که خسته شده‌اید و دلتان یک مسافرت خوب می‌خواهد یا اگر روزی که به شدت از فشارهای مالی اول زندگی به تنگ آمده‌اید و بگویید این قسط‌ها دیگر حالم را به هم می‌زند، تمام حقوق این ماهم یک روزه از دست رفت! او می‌شنود خسته ام کردی، تو حتی نمی‌توانی زنت را به یک مسافرت ببری و عرضه پرداخت قسط‌هایت را هم نداری؛ من این همه جان می‌کنم تا جور بی‌عرضگی تو را بکشم. حالا که این جملات را به زبان مردانه برای‌تان ترجمه کردیم، یک بار دیگر به حرف‌های تان فکر کنید؛ هنوز هم فکر می‌کنید دلیلی ندارد که او از حرف‌های شما برنجد؟

منبع:مجله مادران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha