چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 115820

نمونه‌های گرفته شده نشان داد یخ‌های 6 رستوران از 10 رستوران فست فود دارای باکتری‌های بالا بودند یعنی از آب سرویس‌های بهداشتی هم کثیف‌تر بودند.

سلامت نیوز: نمونه‌های گرفته شده نشان داد یخ‌های 6 رستوران از 10 رستوران فست فود دارای باکتری‌های بالا بودند یعنی از آب سرویس‌های بهداشتی هم کثیف‌تر بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، کیفیت و بهداشت غذاهای آماده همیشه مورد سؤال بوده است؛ به همین منظور به تازگی نتایج یک مطالعه در مورد یخ رستوران‌های زنجیره‌ای فست فود در یک روزنامه انگلیسی منتشر شده است؛ یخ‌های رستوران‌ها حاوی باکتری‌های زیاد و وحشتناکی هستند.

دکتر «بون بوف» در انتشار مقاله‌ای نشان می‌دهد یخ‌های رستوران‌های فست فود بسیار آلوده هستند؛ برخی از دانشمندان انگلیسی تصمیم گرفتند در ۱۰ رستوران ( مک دونالد، برگرکینگ، KFC، استارباکس، Nado، Café Rouge .... )، یخ‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

نتایج این مطالعه تعجب آور بود! نمونه‌های گرفته شده نشان داد یخ های 6 رستوران از 10 رستوران فست فود دارای باکتری‌های بالا بودند یعنی از آب سرویس‌های بهداشتی هم کثیف‌تر بودند.


دلیل این آلودگی:

آلودگی این یخ‌ها در رستوران‌ها متفاوت بود؛ در مورد مک دونالد، KFC و Nado یک دلیل ساده وجود دارد؛ ماشین‌های یخ‌ساز اغلب کمتر شسته می‌شوند؛ در برگر کینگ دانشمندان تشخیص داده‌اند این آلودگی به علت بیماری یک کارمند یا دست‌های آلوده کارمند بوده است.

در نتیجه دستور کار و آموزش بهتر به کارکنان در نگهداری مواد غذایی و عمل کردن به قوانین بهداشتی بسیار مهم است.

ما بر این باوریم که باکتری‌ها در مکانی سرد زنده نمی‌مانند اما متخصصان بهداشت هشدار می‌دهند که مواد غذایی فست فودها دارای باکتری‌های مضر و خطرناکی مانند اشرشیاکولی هستند که می‌توانند در مکان سرد رشد کنند.

اما برخی از این رستوران‌ها مانند مک دونالد بدیهی است که می‌گویند اقدامات بهداشتی را رعایت می‌کنند!!


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha