رئیس اداره محیط زیست سردشت گفت: مسوولان محلی در برابر تخریب جنگل های این شهرستان توسط عده ای سودجو تنها سکوت اختیار کرده اند.

سلامت نیوز: رئیس اداره محیط زیست سردشت گفت: مسوولان محلی در برابر تخریب جنگل های این شهرستان توسط عده ای سودجو تنها سکوت اختیار کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، کریم خضری در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و جنگلهای این شهرستان که با حضور فرماندار، اعضای این شورا و چند تن از مسوولان استانی برگزار شد افزود: برخوردی که در سردشت با جنگل می شود همانند این است که این جنگل ها به کشور آمریکا تعلق داشته و باید به شدت تخریب و از بین برده شوند.

وی گفت: این برخورد و این گونه نگرش در این شهرستان به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و مستلزم برخورد جدی با تخریب کنندگان اراضی و جنگل های منابع طبیعی است.

خضری با تاکید بر اینکه کلیه امکانات لازم باید برای جلوگیری از این وضعیت فراهم شود اضافه کرد: متاسفانه امکانات موجود در این شهرستان برای مقابله با این پدیده بسیار ضعیف و غیرقابل قبول است.

وی افزود: شهرستان سردشت در دنیا با دو چیز که یکی جنگل های آن و دیگری بمباران شیمیایی است شناخته می شود پس باید در حفظ و حراست از آن تلاش کرد.

خضری یادآور شد: متاسفانه مسیر رسیدگی به پرونده ها آن قدر طولانی می شوند که تخریب ها افزایش یافته و جنگل های بیشتری مورد تخریب قرار می گیرد.

وی گفت: در چنین شرایطی تعدادی از تعاونی های مسکن با برخورداری از برخی پشتیبانی ها، برای خود یک حیاط خلوت تشکیل داده اند و به تصرف و تخریب اراضی و جنگل های شهرستان سردشت اقدام کرده اند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست با انتقاد از سکوت مسوولان در قبال با این امر افزود: در اینجا روشن است کسانی که ادعای وطن دوستی می کنند نباید اقدام به تخریب جنگل های این وطن بکنند.

اخیرا چند تعاونی مسکن از جمله تعاونی مسکن دلاور و مسکن فرهنگیان در ضلع شرقی سردشت مقدار زیادی از جنگل و مرتع را برای احداث مسکن در قالب تعاونی مسکن تصرف و تخریب کرده اند.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و چند سالی است اراضی و بویژه جنگل های حاشیه این شهر مورد تخریب و تصرف گسترده برخی افراد سودجو قرار گرفته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha