عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی، نسبت به کاهش سن اعتیاد و افزایش میزان مرگ ومیرهای ناشی از مصرف مواد مخدر هشدار داد.

سلامت نیوز: عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی، نسبت به کاهش سن اعتیاد و افزایش میزان مرگ ومیرهای ناشی از مصرف مواد مخدر هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، «حمید پورشریفی» در رابطه با اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر افزود: شاید والدین از عوارض مصرف مواد مخدر اطلاعاتی داشته باشند، اما باید بدانند مصرف مخدرهای که دارای ناخالصی است بسیار خطرناک تر بوده و حتی فرد قبل از آنکه بخواهد مسیر ابتلا را طی کند به مرگ های زودهنگام دچار می شود.

وی گفت: علی رغم اینکه معتقدم باید همواره اخبار مثبت را به جامعه منعکس کرد، اما متاسفانه واقعیت های تلخی وجود دارد که لازم است بیان شود تا از اتفاقات تلخ تر جلوگیری شود.

پورشریفی با بیان اینکه براساس اطلاعات و شواهدی که وجود دارد مصرف مواد مخدر و روان گردان ها وضعیت رو به رشدی دارد و میزان ابتلا نیز حاکی از کاهش سن اعتیاد است، تصریح کرد: این دو موضوع بسیار نگران کننده است.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی با تاکید بر اینکه دو موضوع افزایش میزان مصرف روانگردان ها و کاهش سن اعتیاد ضرورت توجه و حساسیت خانواده ها را بیشتر می کند، گفت: گرچه ممکن است والدین از عوارض مصرف مواد مخدر اطلاعاتی داشته باشند اما باید بدانند مصرف مخدرهای که دارای ناخالصی است، بسیار خطرناک تر بوده و حتی فرد قبل از آنکه بخواهد مسیر ابتلا را طی کند به مرگ های زودهنگام دچار می شود.

پورشریفی هشدار داد: خانواده ها بویژه والدینی که نوجوان دارند باید بدانند که درگیر شدن با اعتیاد متفاوت از عوارض سوء مصرف مواد مخدر است، از این رو باید با حساسیت بیشتری بر رفتار و ترددهای فرزندان خود با همسالان نظارت و کنترل کنند.

این استاد دانشگاه افزود: اگر رفتار و ارتباط والدین با نوجوان منجر به ایجاد تنش و رفتارهای ناپخته و در نتیجه اضطراب نوجوان شود نه تنها پیشگیری از اعتیاد رخ نخواهد داد، بلکه ممکن است وضعیت فرد وخیم تر نیز شود، از این رو والدین باید اطلاعات دقیق تری را در این رابطه کسب کنند.

پورشریفی تصریح کرد، والدین باید روش های مستقیم و غیرمستقیم کنترل فرزندان و مهارت های زندگی و فرزندپروی را بدانند تا با شیوه صحیح با فرزند نوجوان خود برخورد کنند، از این رو تمام محققان بر این نکته صحه گذاشته اند که افزایش مدت زمان حضور والدین در کنار فرزندان احتمال ابتلا به اعتیاد را در آنها کاهش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha