مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان با اشاره به اشتغال جمع قابل توجهی از هرمزگانی‌ها در کشورهای حاشیه خلیج فارس، از گسترده شدن چترتأمین اجتماعی بر سر ایرانیان خارج از کشور خبر داد.

سلامت نیوز: مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان با اشاره به اشتغال جمع قابل توجهی از هرمزگانی‌ها در کشورهای حاشیه خلیج فارس، از گسترده شدن چترتأمین اجتماعی بر سر ایرانیان خارج از کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سیدفاضل حیدری‌بلوکی با بیان مطلب فوق، اظهار داشت: جمعیت زیر پوشش سازمان در کل کشور بیش از 38.5 میلیون نفر معادل 51 درصد از کل جمعیت کشور است؛ این در حالی است که تامین اجتماعی هرمزگان موفق شده، 52 درصد از جمعیت این استان برابر با 816 هزار نفر را زیر پوشش خود درآورد.
وی با بیان اینکه در این استان بیشترین تعداد بیمه‌شدگان اصلی مربوط به شعبه یک بندرعباس با بیش از 83 هزار نفر بیمه شده اصلی است، یادآور شد: بیشترین تعداد مستمری‌بگیر اصلی نیز مربوط به شعبه دو بندرعباس با بیش از هشت هزار نفر مستمری‌بگیر است.
وی با اشاره به اینکه در هرمزگان بیش از 36 هزار کارگاه فعال و نیمه فعال زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند، اضافه کرد: تامین اجتماعی در هرمزگان، علاوه بر برخورداری از 15 شعبه در سراسر استان، از شش شعبه اقماری نیز بهره می‌برد که در آینده نزدیک شعب اقماری فارغان، رمکان، بندرکنگ و بوستانو نیز راه‌اندازی می‌شود.
حیدری‌بلوکی در بخش دیگری از سخنان خود از صدور 464 هزار دفترچه بیمه طی سال 92 و کاهش چهار درصدی آن نسبت به سال 91، خبر داد و گفت: در مدت زمان مذکور حدود 315 هزار دفترچه درمان نیز در شعب استان تامین اعتبار شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری های لازم توسط سازمان تامین اجتماعی مبنی بر زیر پوشش قرار دادن ایرانیان خارج از کشور اشاره کرد و افزود: این اقدام از آنجا که جمع قابل توجهی از هرمزگانی‌ها در کشورهای حاشیه خلیج فارس شاغل هستند، می‌تواند از اهمیت بالایی برای تامین اجتماعی استان برخوردار باشد.
به گفته حیدری بلوکی شیوه اجرای این طرح با استقرار اداره كل بیمه ایرانیان خارج از كشور سازمان تامین اجتماعی در حال اجرایی شدن است تا از این طریق کارکنان و کارگران ایرانی خارج از کشور به خدمات تامین اجتماعی دسترسی یابند.
مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی پرداخت شد
دکتر "کامیار وثوقی" مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان نیز از پرداخت تمامی مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با تامین اجتماعی طی یکسال گذشته و صفر شدن بدهی‌ها در این بخش خبر داد.
به گفته وی، رقم مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز طرف قرارداد مدیریت درمان تأمین اجتماعی را بالغ بر 530 میلیارد ریال بوده که به طور کامل تسویه حساب شد.
وثوقی با بیان اینکه هرمزگان در حوزه خدمات درمانی و پزشکی از محدودیت‌های عمده‌ رنج می‌برد، از جذب پزشک و نیروی متخصص و نگه‌داشتن آنها در استان برای تداوم فعالیت به عنوان چالش‌های حوزه خدمات درمانی یاد کرد.
مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه تامین پزشک در مناطق محروم و ترویج زایمان طبیعی از جمله اولویت‌های بخش درمان تامین اجتماعی استان است، یادآور شد: در بخش درمان مستقیم در حال حاضر حوزه درمان تامین اجتماعی استان، از 676 نیرو از جمله 33 پزشک عمومی، 57 پزشک متخصص و چند صد پیراپزشک و نیروی درمانی برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha