چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹

عضو هیات‌مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان گفت: در دو سه روز گذشته، مسئولان بهزیستی به جای آنکه به‌طور رسمی از مردم عذرخواهی کنند یا به دلیل جرمی که صورت گرفته است، از مقام خود استعفا دهند مانند همیشه مسئولیت را از خود سلب می‌کنند و فرار رو به جلو دارند.

سلامت نیوز: عضو هیات‌مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان گفت: در دو سه روز گذشته، مسئولان بهزیستی به جای آنکه به‌طور رسمی از مردم عذرخواهی کنند یا به دلیل جرمی که صورت گرفته است، از مقام خود استعفا دهند مانند همیشه مسئولیت را از خود سلب می‌کنند و فرار رو به جلو دارند.

علی‌اکبر اسماعیل‌پور، عضو هیات‌مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان در گفت و گو با آرمان با اشاره به حادثه کودک‌آزاری در مهدکودک اردبیل می‌گوید: به‌طور کلی، مساله کودک‌آزاری با دو عامل فقدان قانون و فقر فرهنگی در جامعه تعریف می‌شود. در مواردی که کودک‌آزاری ازسوی خانواده صورت می‌گیرد، تاکید ما بیشتر بر فقر فرهنگی است.

او تصریح می‌کند: به اعتقاد من اما در این مورد نمی توان از فقر فرهنگی صحبت کرد. چرا که این اتفاق نه از سوی خانواده بلکه در مکانی که تحت نظارت سازمان بهزیستی قرار دارد، صورت گرفته است.

اسماعیل‌پور عنوان می‌کند: در دو سه روز گذشته، مسئولان بهزیستی به جای آنکه به‌طور رسمی از مردم عذرخواهی کنند یا به دلیل جرمی که صورت گرفته است، از مقام خود استعفا دهند مانند همیشه مسئولیت را از خود سلب می‌کنند و فرار رو به جلو دارند. به طوری که بارها بر نظارت سازمان بر مهدکودک مورد نظر و سه ستاره بودن آن تاکید می‌کنند. او خاطرنشان می‌کند: به نظر من، بهزیستی به جای آنکه سعی کند از خود رفع مسئولیت کند باید بازنگری بر بانک‌های اطلاعاتی، شرایط استخدام نیروی انسانی و صلاحیت افرادی که مجوز تاسیس مهدکودک را دریافت می‌کنند، انجام دهد. دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از صدور کیفرخواست در پرونده کودک‌آزاری در یکی از مهدکودک‌های سه ‌ستاره اردبیل و ارسال این پرونده به دادگاه خبر داد.

کودک‌آزاری واقعیت تلخی است که در بسیاری از کشورهای دنیا با آمار تکان‌دهنده‌ای همراه است. در ایران نیز به دلیل فقدان قوانین جامع برای حمایت از حقوق کودکان و مقابله با کودک‌آزاری، گاه اخبار ناگواری در این باره شنیده می‌شود. با وجود آنکه آمار دقیق و رسمی از میزان کودک‌آزاری در کشور وجود ندارد، رسیدگی به پدیده کودک‌آزاری از سوی سازمان بهزیستی درحالی است که در سال‌های اخیر اخباری مبنی بر کودک‌آزاری در مراکزی که تحت‌نظر سازمان بهزیستی اداره می‌شوند، شنیده شده است.

ناصر عتباتی با بیان این مطلب اظهار کرد: کودک‌آزاری بسیار مهم بود، سعی کردیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن تحقیقات را انجام دهیم. وی افزود: اکنون برای این پرونده کیفرخواست صادر شده و پرونده به دادگاه جزایی استان اردبیل ارسال می‌شود. عتباتی درباره متهمان این پرونده، گفت: این پرونده دو متهم - مربی و مدیر مهد - دارد. کسی که مرتکب ضرب و شتم در این پرونده شده، مربی کودک بود که اکنون وی و مدیر بازداشت هستند. دادستان عمومی و انقلاب اردبیل یادآور شد که درحال حاضر مهدکودک پلمب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یار ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 0
    تا زمانی که مدیریت بهزیستی دست پزشک های عمومی باشه وضع همینه که هست. آخه سازمان با نیازهای اجتماعی- اقتصادی چه ارتباطی به پزشک عمومی