مرداد داغ کم کم فرا می رسد. اما مرداد نشده، دمای هوا به اوج خودش می رسد. البته این پیش بینی سازمان هواشناسی است.

سلامت نیوز: مرداد داغ کم کم فرا می رسد. اما مرداد نشده، دمای هوا به اوج خودش می رسد. البته این پیش بینی سازمان هواشناسی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ با وجود اینکه گرمای هوا هنوز به بالاترین حد خود در این فصل نرسیده است،‌ اما هشدار برای بی آبی و بی برقی بسیار تکرار می شود. البته وزارت نیرو اعلام کرده قطع برق و آب سازمان دهی شده وجود ندارد. با این حال به نظر می رسد با توجه به احتمال تشدید گرما، باید در انتظار قطعی آب و برق بود.

سازمان هواشناسی پیش بینی کرده که روزهای شنبه و یکشنبه آینده، دمای هوا در تهران به ۴۱ و ۴۲ درحه سانتی‌گراد برسد. یعنی دو تا سه درجه از امروز گرمتر.

این افزایش دما برای عمده مناطق ایران هم هست. اما در خوزستان دمای هوا در همین روزها به ۵۲ درجه هم می‌رسد. این درحالی است ظهر امروز دما در این استان نهایتا به ۴۷-۴۸ درجه رسید.

نکته اینجاست که حدافل در این چند روز گرمترین دما در لگان سیستان و بلوچستان به عدد ۴۸ درجه و بندر دیر و بستک با عدد ۴۷ ثبت شده است.

اما این گرمای هوا در منطفه ای مانند زابل با طوفان گرد و خاک همراه است. ضمن اینکه در ۲۴ ساعت آینده مردم استان های سمنان، قم و مرکزی باید در ساعاتی با گرد و خاک دست و پنجه نرم کنند. همچنین در روزهای پنج شنبه و جمعه، احتمال گرد و غبار در ایلام و خوزستان هم وجود دارد که البته محلی است و عربی نیست.

گفتنی اینکه خنک ترین مرکز استان فعلا اردبیل است، دمای هوا، فقط ۱۴ درجه سانتیگراد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha