چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 115859

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران تعداد متخصصین قلب مشغول بکار در کشور را حدود هزار و 500 نفر دانست و گفت: به طور قطع این تعداد نسبت به نیاز جامعه کمتر است ودرصورت ادامه این روند به طور قطع درآینده با کمبود جدی متخصص قلب روبرو خواهیم شد.

سلامت نیوز: رئیس انجمن آترواسکلروز ایران تعداد متخصصین قلب مشغول بکار در کشور را حدود هزار و 500 نفر دانست و گفت: به طور قطع این تعداد نسبت به نیاز جامعه کمتر است ودرصورت ادامه این روند به طور قطع درآینده با کمبود جدی متخصص قلب روبرو خواهیم شد.

دکتر مسعود قاسمی اظهار داشت: از آنجا که بیماری های قلب و عروق به عنوان اولین آمار مرگ و میر در دنیا محسوب می شود، نیاز به متخصصین قلب برای جامعه همیشگی است.

وی ادامه داد: در واقع هنوز یک توزیع مناسب برای جذب همکاران فارغ التحصیل این رشته وجود ندارد و با توجه به درآمد کم رشته قلب و این که پزشک شب و روز ندارد میل گرایش به سمت آن کاهش می یابد.

متخصص بیماری های قلب و عروق گفت: یکی از نگرانی های ما این است، کسی که قرار بوده متخصص رشته قلب و عروق شود به سمت رشته های دیگر برود و ما با کمبود و نقصان متخصص قلب مواجه شویم.

وی افزود: البته امیدواریم با ادامه سیاست های وزارت بهداشت در راستای افزایش امکانات پزشکی در مراکز استان ها این نگرانی تا حدی قابل کنترل شود.

عضو اینترونشنال انجمن قلب اروپا خاطرنشان کرد: برای افزایش تعداد متخصصین قلب، باید امکانات پزشکی در سراسر کشور و ایجاد جذابیت های کافی برای این رشته نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر همکاران تازه فارغ التحصیل هم نیاز به حمایت های بیشتری دارند، در واقع آنان نباید از لحاظ مالی وابسته شوند و برای گذراندن امور زندگی موقعیت شغلی خود را سخت کنند.

قاسمی گفت: با فراهم کردن بستر آسودگی خاطر برای پزشکان تازه فارغ التحصیل می توانیم از نقصان موجود بکاهیم؛ضمن اینکه در عین حال در توزیع جمعیتی متخصصین قلب نیازمند افزایش رزیدنت ها و فارغ التحصیلان این رشته هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کاوشگر ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
    3 207
    تخصص قلب با انجام اکو ونوار وتست ورزش غیرضروری که در ویزیت تمامی بیماران توسط همکاران شما انجام میشود از پردرآمدترین رشته هاست!انشالله نیاز به متخصصان قلب همیشگی نخواهد بود!وروزی پیشگیری بردرمان ارجح خواهد شدآترواسکلروزیز یک روند نرمال درسالمندی است ولزومی ندارد همه بیماران درمانشوند!.متخصصان داخلی میتوانند به شما کمک کنند.هزینه کرد 80 درصد منابع طرح تحول برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی فاجعه است که نشان دهنده عدم سرمایه گذاری روی پیشگیری است!