چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 115865

برای اولین بار در ایران روش جراحی کم تهاجمی برای از بین بردن درد در بدن بیمارانی که دردهای مزمن مقاوم به درمان دارند، به کار برده شد.

سلامت نیوز: برای اولین بار در ایران روش جراحی کم تهاجمی برای از بین بردن درد در بدن بیمارانی که دردهای مزمن مقاوم به درمان دارند، به کار برده شد.

آرمان طاهری مدیر گروه درد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با مهر، گفت: ما موفق به کار گذاشتن دستگاهی در بدن بیماری شدیم تا دردهای مقاوم به درمان وی را از طریق این دستگاه کمتر کنیم.این دستگاه بر اساس امواج الکتریکی عمل و دردهای شدید را کنترل می کند.وی تصریح کرد: هفته گذشته این دستگاه در بدن یک خانم 27 ساله که 10 سال دچار دردهای مزمن بود، کار گذاشته شد تا از این طریق، سردردهای مزمن وی کاهش پیدا کند.

طاهری ساختار فیزیکی دستگاه کنترل کننده درد را توضیح داد و گفت: دستگاه کنترل درد از 2سیم کوچک تشکیل شده است که در نواحی درد های مقاوم به درمان به کار برده می شود و با عبور دادن از زیر پوست تا نواحی زیر شکم با تولید امواج الکتریکی و از طریق ژنراتوری به تولید برق می پردازد که این عملیات دردهای بیمار را کاهش می دهد.

وی با بیان این که دستگاه های کنترل کننده درد، فناوری نوینی در عصر حاضر هستند، تاکید کرد: دستگاه کنترل درد در کنار اعصاب مرکزی و اتصال مغز به نخاع، با یک جراحی کوچک در بدن بیمار کار گذاشته می شود که بعد از آن دستگاه امواجی را به بدن بیمار می فرستد که عصب از انتقال درد به مغز و احساس درد توسط بیمار خودداری می کند.

مدیر گروه درد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که دستگاه کنترل درد می تواند درد هر جایی از بدن را کنترل کند، عنوان کرد: استفاده از این دستگاه در بدن افرادی که دردهای مقاوم به درمان دارند، موثر است و می تواند در بدن جانبازان نیز به کار برده شود.طاهری با تاکید بر این که دستگاه به صورت خودکار و مادام العمر است و مستهلک نمی شود، گفت: این دستگاه ریموتی دارد که می تواند به هنگام افزایش درد، ولتاژ دستگاه را کم و یا زیاد کند. این روش جراحی با همکاری دکتر مهبد لاجوردی متخصص بیهوشی و فلوشیب متخصص درد در ایران انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha