مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت، این سازمان باید خارج از شعارها و مباحث پوپولیستی و بدون لابی سیاسی و همراه با تبیین کارشناسی اداره شود.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت، این سازمان باید خارج از شعارها و مباحث پوپولیستی و بدون لابی سیاسی و همراه با تبیین کارشناسی اداره شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، «سیدتقی نوربخش» در مراسم روز تامین اجتماعی افزود: در سال های اخیر آنچه که بیش از منابع، مصارف و درآمدها مورد تهدید قرار گرفته، خلق ارزش های نامتناسب با ماموریت های سازمان بوده و این تهدید خطرناک تر از مباحث مالی و ساختاری محسوب می شود.

وی ادامه داد: در حالیکه سازمان تامین اجتماعی باید خارج از شعارها و مباحث پوپولیستی و بدون لابی سیاسی و همراه با تبیین کارشناسی اداره شود.

نوربخش، سازمان تامین اجتماعی را سازمانی بین النسلی دانست که به گفته وی باید سرمایه گذاری به صورتی انجام شود تا بتواند به تعهدات خود در نسل های آینده جامه عمل بپوشاند.

وی با بیان اینکه بهترین واسطه برای عبور از اقتصاد دولتی به اقتصاد خصوصی صندوق های بیمه ای هستند، ادامه داد: بر اساس اصل 29 قانون اساسی، نظام رفاه اجتماعی به بخش های حمایتی بدون مشارکت مردم، بیمه ای و مدادی تقسیم شده و تفکیک و تعریف وجود دارد که بخش بیمه ای آن با مشارکت مردم است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس منابع، مصارف و محاسبات بیمه ای در دوران گذشته، دست اندازی هایی به این سازمان وجود داشت که به دلیل جوان بودن سازمان و عدم تعهد جدی در پی دو دولت گذشته، تکالیف متعددی به این سازمان واگذار شده است.

نوربخش در ادامه به کسری بودجه سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: در شش ماه گذشته، پرسنل تامین اجتماعی توانستند پنج هزار میلیارد تومان کسری بودجه سازمان را جبران کنند.

وی با بیان اینکه از سال 87 تاکنون سازمان تامین اجتماعی به نقطه سربه سری رسیده بود و برای تامین سرمایه های خود باید امکانات سازمان را به فروش می رساند، گفت: در این شرایط اگر سازمان تابع قوانین بزرگ نبود، یک فاجعه ملی ایجاد می شد و در این شرایط اتفاقاتی در سازمان رخ داد که محل مناقشات قوه مجریه با سایر قوا شد و وزیر دولت وقت استیضاح شد تا مدیر سازمان پابرجا بماند.

نوربخش با اشاره به اینکه پشتوانه اصلی این سازمان 39 میلیون و 200 هزار نفر بیمه شده است، افزود: تلاش در جهت برگرداندن اعتماد به این سازمان است تا بتوانیم خدمات بهتری را به افراد تحت پوشش خود ارائه دهیم.

وی با اشاره به برنامه های راهبردی سازمان تامین اجتماعی گفت: حذف فرانشیز در مراکز طرف قرارداد در تامین اجتماعی، درمانی و آرشیو پرونده های الکترونیک که تاکنون 30 هزار مترمربع از فضای بیمه ای را اشغال کرده بود، از برنامه های این سازمان است.

نوربخش افزود: همچنین در 31 مرداد ماه نیز آزمون استخدام سه هزار نفر در تامین اجتماعی برگزار می شود.

وی ادامه داد: از ماه آینده تمامی بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانند در هر شعبه در سراسر کشور نسبت به تمدید و تعویض دفترچه خود اقدام کنند.

نوربخش درباره پرداخت مطالبات تامین اجتماعی از دولت گفت: اکنون مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت به 90 هزار میلیارد تومان رسیده که امیدواریم با مذاکرات صورت گرفته با سازمان هدفمندی، معاونت راهبردی رییس جمهور و وزارت اقتصاد پرداخت هایی به سازمان انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha