عضو هیأت امنای سازمان تأمین‌اجتماعی و رئیس كانون انجمن‌های صنفی كارگران ساختمانی بر لزوم كاهش حوادث ناشی از كار كارگران ساختمانی تأكید كرد و افزود: باید برای كاهش حوادث ناشی از كار كارگران ساختمانی به عنوان یكی از ركوردداران حوادث در كشور برنامه‌ریزی كنیم.

سلامت نیوز: عضو هیأت امنای سازمان تأمین‌اجتماعی و رئیس كانون انجمن‌های صنفی كارگران ساختمانی بر لزوم كاهش حوادث ناشی از كار كارگران ساختمانی تأكید كرد و افزود: باید برای كاهش حوادث ناشی از كار كارگران ساختمانی به عنوان یكی از ركوردداران حوادث در كشور برنامه‌ریزی كنیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره كل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، اكبر شوكت در نشستی با كارگران ساختمانی در پنجمین روز از هفته تأمین‌اجتماعی كه به عنوان « تأمین‌اجتماعی، برنامه محوری و قانونمداری» برگزار شد با اعلام این مطلب، گفت: تا قبل از سال 82 ساماندهی بیمه كارگران ساختمانی كه تحت‌پوشش پیمانكار نبودند یك آرزو بود.
وی با بیان اینكه با همت مجلس و وزارت رفاه سابق بیمه كارگران ساختمانی پایه‌گذاری شد، افزود: در سال 86 و پس از آن با اصلاحات بعدی در سال 87 قانون بیمه كارگران ساختمانی تصویب و كارگران ساختمانی از خدمات بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی بهره‌مند شدند.
عضو هیأت‌امنای سازمان تأمین‌اجتماعی تداوم بیمه كارگران ساختمانی را از خواسته‌های آنها دانست و افزود: 800 هزار خانواده كارگر ساختمانی تحت‌پوشش تأمین‌اجتماعی و یك‌میلیون خانوار دیگر كارگران ساختمانی منتظر بهره‌مندی از خدمات تأمین‌اجتماعی هستند.
شوكت با اشاره به اینكه جداسازی درمان سازمان تأمین‌اجتماعی خلاف قانون است، تصریح كرد: اخذ خدمات درمانی از سوی مراكز ملكی سازمان تأمین‌اجتماعی از خواسته‌های كارگران ساختمانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha