سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: هنوز وزارت بهداشت درخواست و کمکی از کمیسیون نداشته که ابطال مصوبه حق فنی را بررسی کند، البته این حق داروخانه‌هاست به شرطی که هر داروخانه مسئول حق فنی داشته باشد و به بیماران پاسخگو باشد.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: هنوز وزارت بهداشت درخواست و کمکی از کمیسیون نداشته که ابطال مصوبه حق فنی را بررسی کند، البته این حق داروخانه‌هاست به شرطی که هر داروخانه مسئول حق فنی داشته باشد و به بیماران پاسخگو باشد.

محمد حسین قربانی در گفت‌وگو با فارس در رابطه با ابطال مصوبه حق فنی داروخانه‌ها از سوی دیوان عدالت اداری، گفت: کمیسیون بهداشت مجلس به 2 دلیل به این موضوع تاکنون ورود نکرده است. یکی اینکه اداره حقوقی وزارت بهداشت این موضوع را دنبال می‌کند و از طرفی هنوز از کمیسیون درخواست نشده که آن را بررسی کند.

وی ادامه داد: حق فنی داروخانه‌ها سال‌های سال اجرا می‌شده و با توجه به آمار بالای فارغ‌التحصیلان داروسازی و منبع درآمد داروخانه‌ها و اینکه بسیاری در نوبت دریافت مجوز برای راه‌اندازی داروخانه هستند، مناسب است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: با توجه به هزینه‌های بالا، هزینه نیروی انسانی، اجاره‌بها و... موافق آن هستیم که این حق فنی از سوی مردم پرداخت شود اما هنوز وزارت بهداشت درخواست و کمکی از کمیسیون نداشته است که امیدواریم وزارتخانه با رایزنی مناسب موضوع را حل کند.

قربانی در پاسخ به اینکه به اعتقاد بیماران، مسئولان حق فنی داروخانه‌ها از دادن مشاوره و خدمات به مردم دریغ می‌کنند، گفت: در قانون پیش‌بینی شده که داروساز برای بیمار وقت بگذارد و او را توجیه کند و در مورد نوع مصرف دارو و عوارض آن به بیمار توضیح دهد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: اما خواسته مردم نیز بجاست به همین دلیل آنچه مد نظر کمیسیون بهداشت است و پیگیری خواهد کرد این موضوع بوده که اگر قرار است حق فنی لحاظ شود باید الزاماً هر داروخانه‌ مسئول حق فنی داشته باشد و این افراد به صورت دائم در داروخانه‌ها حضور داشته باشند و به توجیه و راهنمایی بیمار بپردازند.

وی تصریح کرد: امیدواریم وزارت بهداشت که در حال دفاع از حقوق داروسازان است از حقوق بیماران هم دفاع کند.

-

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha