جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 115913

سلامت نیوز:سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد: هند با داشتن دو میلیون و 100 هزار بیمار ایدزی، رتبه سوم جمعیت مبتلایان به این بیماری را در میان کشورهای جهان دارد.
 سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که از هر 10 فرد مبتلا به ایدز در آسیا چهار نفر هندی هستند. ویروس مهلک ایدز از زمان آغاز شیوع آن در دهه 80 میلادی تاکنون بیش از 78 میلیون نفر را مبتلا کرده و از این تعداد جان 39 میلیون نفر را گرفته است.
در این بین هند 51 درصد از کل مرگ و میرهای ناشی از ایدز در آسیا و 8 درصد از کل مرگ و میرهای جهانی ایدز در سال 2013 میلادی را در داشته و تا پایان سال 2013 میلادی بیش از 700 هزار نفر در این کشور با روش ضدبازگشت‌ ویروسی تحت درمان قرار گرفته‌اند که هند از این حیث دومین رتبه را از نظر افراد تحت درمان در میان کشورهای جهان به خود اختصاص می‌دهد. با این حال 64 درصد از افراد آلوده به این ویروس در هند به خدمات درمانی ضدویروس ایدز دسترسی ندارند.
به گزارش ایسنا به نقل از تایمزآوایندیا، شمار مبتلایان به ایدز در هندوستان حدفاصل سال‌های 2005 تا 2013 میلادی 19 درصد کاهش یافته اما با این حال این کشور همچنان 38 درصد از کل مبتلایان به ایدز را در آسیا در خود جای داده است. این کشور همچنین شاهد 38 درصد کاهش مرگ و میرهای ناشی از ایدز در همین بازه زمانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha