جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 115918

1.4 میلیون مبتلا به هپاتیت B در کشور

سلامت نیوز: مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: میزان شیوع عفونتهای ویروسی در جمعیت اهداکنندگان خون در مقایسه با کل جامعه بسیار اندک است

 دکتر سید موید علویان در اولین نشست کمیته علمی و مشورتی ارتقای سلامت خون در سازمان انتقال خون، اظهارداشت: کمیته علمی و مشورتی ارتقای سلامت خون با دو هدف انتخاب اهداکننده سالم و بررسی وضعیت شیوع بیماریهای قابل انتقال از طریق خون در کشور آغاز بکار کرده است.
وی با اشاره به شعار سازمان انتقال خون «اهدای خون سالم، اهدای زندگی»، افزود: دقت نظر در انتخاب اهداکننده سالم اولین و مهمترین قدم برای پیشگیری از انتقال عفونتهای ویروسی است. کمیته ارتقای سلامت خون قطعاً در این زمینه می تواند کمک شایانی داشته باشد.
علویان با اشاره به وجود یك‌ میلیون و 400 هزار مبتلا به هپاتیت B در کشور، گفت: با اقدامات سالهای اخیر شیوع این بیماری در كشور از 3 به كمتر از 2 درصد كاهش یافته و این در حالی است كه شیوع هپاتیت C در كشور نیم تا 1 درصد است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان شیوع عفونتهای ویروسی در جمعیت اهداکنندگان خون در مقایسه با کل جامعه بسیار اندک است و این مقایسه نشان دهنده دقت نظر سازمان انتقال خون در انتخاب اهداکننده سالم است.
مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در ادامه گفت: این کمیته بنا دارد با بررسی اطلاعات موجود در سازمان انتقال خون در طول این سالها و بررسی وضعیت شیوع بیماری ها در کشور به تفکیک استانها در تعیین استراتژی ها و تدوین دستورالعملها در راستای رسالت سازمان انتقال خون یعنی تأمین خون سالم برای بیماران نقش مؤثر داشته باشد.
وی یادآور شد: نتایج این مطالعات در اختیار دیگر محققان و مسئولان وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha