یس اداره ایدز وزارت بهداشت ضمن اشاره به برنامه‌های در دست انجام برای ارایه خدمات سلامتی به حاشیه شهرها، گفت: دسترسی به تمام برنامه‌های سلامت و به طور مشخص برنامه‌های پیشگیری از رفتارهای پرخطر و کنترل HIV/AIDS برای حاشیه شهرها و حاشیه‌نشینان مورد تاکید قرار گرفته است.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت ضمن اشاره به برنامه‌های در دست انجام برای ارایه خدمات سلامتی به حاشیه شهرها، گفت: دسترسی به تمام برنامه‌های سلامت و به طور مشخص برنامه‌های پیشگیری از رفتارهای پرخطر و کنترل HIV/AIDS برای حاشیه شهرها و حاشیه‌نشینان مورد تاکید قرار گرفته است.
دکتر عباس صداقت در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: براساس سیاست‌های معاونت بهداشت، ارائه خدمات سلامتی به حاشیه شهرها به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است. این سیاست در مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر نیز مورد توجه قرار گرفته است؛ چرا که در دو دهه اخیر، جمعیت زیادی در حاشیه شهرها اسکان یافتند و افراد اغلب به حاشیه شهرها مهاجرت کرده‌اند.
وی افزود: هرچند حاشیه‌نشینی به سرعت اتفاق افتاد، اما نظام سلامت نتوانست متناسب با این سرعت در حاشیه شهرها پیش رود. براین اساس ارائه خدمات سلامتی به حاشیه شهرها اکنون به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.
رییس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت گفت: دسترسی به تمام برنامه‌های سلامت و به طور مشخص برنامه‌های پیشگیری از رفتارهای پرخطر و کنترل HIV/AIDS برای حاشیه شهرها و حاشیه‌نشینان مورد تاکید قرار گرفته است.
صداقت گفت: براساس تاکید معاونت بهداشت این خدمات از طریق مشارکت بخش‌های غیردولتی ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به سرعت زیاد حاشیه‌نشینی طبیعی است که باید واحدهای ارائه دهنده خدمات سلامتی در این مناطق مستقر شوند. طبیعتا ممکن است حاشیه‌نشین‌ها از امکانات اجتماعی کافی برخوردار نباشند. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود خدمات سلامت پیشگیری نیز در این مناطق نسبت به دیگر نقاط شهر، کمتر توسعه یافته باشد و به همین علت لازم است رفتارهای پرخطر هم در این مناطق مورد توجه قرار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha