در حالی که معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری از فروردین ماه منتظر اعلام نظر کارشناسی سازمان تامین اجتماعی درباره لایحه بیمه زنان خانه دار است،

معاونت زنان در انتظار نظر تامین اجتماعی درباره بیمه "زنان خانه‌دار"

سلامت نیوز :در حالی که معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری از فروردین ماه منتظر اعلام نظر کارشناسی سازمان تامین اجتماعی درباره لایحه بیمه زنان خانه دار است، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، گفت: کار ما روی این لایحه به پایان رسیده است و پیگیر هستیم که سازمان تأمین اجتماعی نظر نهایی خود را درباره آن اعلام کند.
شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: تهیه لایحه "بیمه زنان خانه‌دار" را با سازمان تأمین اجتماعی در چارچوب ماده 27 قانون برنامه پنجم توسعه که بر نظام جامع تأمین اجتماعی و بیمه‌های چند لایه اشاره دارد، پیش می‌بریم که تقریبا متن آن نهایی شده است و منتظر اعلام نظر نهایی سازمان تأمین اجتماعی به عنوان مجری بیمه زنان خانه دار برای ارسال لایحه به دولت هستیم.
وی با اشاره به ایراد شورای نگهبان به بیمه زنان خانه‌دار خاطرنشان کرد: پس از ایراد شورای نگهبان به قانون بودجه سال 93 این شورا پیشنهاد داد که بیمه زنان خانه‌دار به قانون دایمی تبدیل شود. بنابراین ما پیگیری‌های لازم را برای تحقق این امر انجام داده‌ایم.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: بنا به نظر کارشناسی معاونت امور زنان اگر قرار است بیمه زنان خانه‌دار اجرا شود، لازم است نظر کارشناسی این سازمان بیمه‌گر را دریافت کنیم و مطابق با نظر این سازمان لایحه پیش ببریم چون در غیراینصورت به سرنوشت قوانین قبلی در این حوزه دچار می‌شویم و این لایحه نیز عملیاتی نمی‌شود.
مولاوردی در پایان گفت: جلسه‌های متعددی را با سازمان تأمین اجتماعی و صاحبنظران دارای تجربه و تخصص خارج از سازمان تأمین اجتماعی، داشتیم البته همزمان با طرح بیمه اجتماعی فراگیر در مجلس مواجه شدیم و تلاش کردیم که امکان گنجاندن بیمه زنان خانه‌دار را در چارچوب این بیمه بررسی کنیم، اما این طرح را پس گرفته و از دستور کار مجلس خارج شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha