‌یک فوق تخصص کلیه گفت:بیماری‌های سیستم ادراری و استرس شدید عصبی می‌تواند از عوامل بروز شب ادراری در کودکان باشد.

سلامت نیوز: ‌یک فوق تخصص کلیه گفت: بیماری‌های سیستم ادراری و استرس شدید عصبی می‌تواند از عوامل بروز شب ادراری در کودکان باشد.

دکتر سید ابوالحسن سیدزاده در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: شب ادراری به دو صورت اولیه و ثانویه وجود دارد که در نوع اولیه آن شب ادراری کودکان تا سن پنج سالگی طبیعی بوده و ادامه آن پس از این سن نیاز به درمان دارد.

وی تصریح کرد: نوع ثانویه شب ادراری مربوط به کودکانی می‌شود که قبلا کنترل ادرار داشته‌اند، اما بنا به دلایلی از جمله بیماری‌های سیستم ادراری و استرس شدید عصبی این توانایی را از دست داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: والدین باید به نوع ثانویه شب ادراری بیش از نوع اولیه آن توجه داشته باشند.

سیدزاده اظهار کرد: شب ادراری می‌تواند علامتی از بیماری‌های کلیوی باشد، بنابراین با مراجعه کودک در مرحله نخست سلامت سیستم ادراری و کلیوی مورد بررسی قرار می گیرد.

این فوق تخصص کلیه اطفال اظهار کرد: برخی موارد شب ادراری چنانچه سیستم ادراری دچار مشکل نباشد، به علت تاخیر تکاملی است.

سیدزاده تصریح کرد: در حالت عادی مثانه پر می شود و علامت می‌دهد و این علامت دادن کودک را از خواب بیدار می‌کند و ایجاد این علامت در برخی کودکان ممکن است با تاخیر بروز پیدا کند.

این فوق تخصص کلیه اطفال خاطرنشان کرد: در موارد شب ادراری کودکان باید بررسی شود که آیا کودکان در هنگام روز نیز کنترل ادرار دارند و نیز کنترل مدفوع و داشتن یبوست کودک نیز مورد برسی قرار گیرد، زیرا این دو می تواند در کودکان زیر 5 سال علامتی از بیماری‌های کلیوی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha