خبرهای منتشرشده از شهر ساری در استان مازندران، حکایت از آن دارد که استریل‌نبودن اتاق عمل، بیش از 17نفر از مراجعه‌کنندگان بیماری‌های چشم را در معرض نابینایی و عفونت چشم قرار داده است.

استریل نبودن اتاق عمل،17 بیمار جراحی شده را در معرض نابینایی قرار داد

سلامت نیوز: خبرهای منتشرشده از شهر ساری در استان مازندران، حکایت از آن دارد که استریل‌نبودن اتاق عمل، بیش از 17نفر از مراجعه‌کنندگان بیماری‌های چشم را در معرض نابینایی و عفونت چشم قرار داده است.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که منابع محلی در استان مازندران گزارش داده‌اند بیش از 17نفر از بیماران ساروی برای عمل آب مروارید چشم به بیمارستان نیمه‌شعبان ساری مراجعه کرده‌اند و چندروز پس از عمل جراحی با عفونت چشم مواجه شده‌اند؛ به‌طوری‌که یکی از 17بیمار مراجعه‌کننده نیز به گفته منابع محلی بینایی خود را از دست داده است.

در همین رابطه سایت خبری نوشهرآنلاین به نقل از عضو کمیسیون نظارت و بهداشت شورای شهر ساری خبر داد: بیمارانی که برای عمل آب مروارید به بیمارستان نیمه‌شعبان مراجعه کردند با عفونت مواجه شدند.

به گزارش این سایت خبری، طی هفته جاری حدودا ۱۷بیمار برای انجام عمل آب مروارید به بیمارستان نیمه‌شعبان ساری مراجعه کردند که تنها ۲۴ساعت پس از مرخصی از بیمارستان به علت عفونت چشم، مجبور به بازگشت به بیمارستان شدند.

مسعود مدینه، عضو کمیسیون نظارت و بهداشت شورای شهر ساری ضمن تایید این خبر، اظهار کرد: ۱۵یا ۱۷نفر طی چند روز گذشته برای انجام عمل آب‌مروارید چشم به بیمارستان نیمه‌شعبان ساری مراجعه کردند اما ظرف ۲۴ساعت بعد از عمل با عفونت مواجه شدند. وی افزود:

طبق اخبار رسیده تاکنون دونفر از ۱۷بیمار عمل جراحی شده‌اند، به‌علت شدت عفونت به تهران منتقل شده‌اند که متاسفانه یک نفر بینایی خود را از دست داد.

مدینه ادامه داد: تاکنون طی اظهارات صورت‌گرفته علت اصلی عفونت چشم بیماران عفونت ناشی از اتاق عمل بوده است. اگرچه این مساله به علت استریل‌های انجام‌شده جای تردید دارد.

عضو کمیسیون نظارت و بهداشت شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: شورای شهر ساری، پنجشنبه برای پیگیری مساله بیمارستان نیمه‌شعبان ساری جلسه اضطراری تشکیل داده است. این اتفاق در شرایطی به وقوع پیوسته که مدیر‌کل دفتر نظارت بر درمان وزارت بهداشت می‌گوید: هنوز گزارشی در این رابطه به دست ما نرسیده است اما با توجه به حساسیت موضوع، وزارت بهداشت سریعا این مورد را در شهر ساری پیگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha