دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از آغاز محاكمه مسببان و مقصران اصلی حادثه مهد كودك ستایش اردبیل در هفته جاری خبر داد.

سلامت نیوز: دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از آغاز محاكمه مسببان و مقصران اصلی حادثه مهد كودك ستایش اردبیل در هفته جاری خبر داد.

ماجرا از زمانی شروع شد كه هفته گذشته فیلمی كوتاه اما تكان دهنده و بسیار دلخراش در فضای مجازی انتشار داده شد. فیلمی كه نشان می داد زنی درحال غذا دادن به كودكی است، محلی كه فیلم در آن گرفته شده بود به نظر مهد كودك بود چرا كه چند كودك درحال بازی در كنار زن ناشناس بودند. اما مساله تكان دهنده این بود كه بیشتر از آنكه این زن كه بعدها مشخص شد یكی از پرسنل مهد كودك ستایش 2 در اردبیل است، به كودك غذا دهد او را شكنجه می داد.

با انتشار این فیلم و شكایت خانواده كودك، تحقیقات پلیس آغاز شد. تحقیقات نشان می داد كه این تصاویر توسط مربی مهد كه 4 ماه در این مهد مشغول به كار بود گرفته شده است.

ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب اردبیل درباره این پرونده گفت: «به دنبال اطلاع دادستانی از كودك آزاری در مهدكودك ستایش 2 متهم پرونده شامل مربی و مدیر مهد با شكایت والدین 10نفر از كودكان بازداشت شدند.

نتیجه گزارش پزشكی قانونی نشان می دهد كه كودكان در این مهد مورد ضرب و شتم شدید و صدمات جدی قرار گرفته اند كه در چند مورد برخی كودكان به دلیل نوع غذا دادن مربی خطاكار در معرض خفگی قرار داشتند كه هر چند از این ماجرا جان سالم به در برده اند اما متاسفانه به 3 نفر از كودكان آسیب های جدی وارد شده است. به همین دلیل پرونده با جدیت تمام رسیدگی شد و با تكمیل تحقیقات، خیلی سریع كیفرخواست پرونده صادر شد

. براساس كیفرخواست اتهام مربی مهد، كودك آزاری، ضرب و شتم و بدرفتاری با كودكان است و مدیر مهد هم به اتهام عدم اعلام كودك آزاری بازداشت شده است چرا كه او از رفتار مربی مهد با كودكان اطلاع داشته اما این موضوع را به بهزیستی یا دستگاه قضایی خبر نداده بود.

وی افزود: با پایان تحقیقات و بررسی های انجام شده و صدور كیفر خواست محاكمه عاملان این حادثه هولناك هفته جاری در اردبیل انجام می شود تا مقصران حادثه به سزای عمل خود برسند. دادستان عمومی و انقلاب اردبیل، اذعان كرد: با توجه به اینكه این حادثه جو ناامنی روانی را در جامعه دامن زده بود و برخی رسانه های معاند نظام نیز قصد سوءاستفاده از این جریان را داشتند دادگستری استان اردبیل با سرعت تحقیقات و بررسی های خود را انجام داده و در هفته جاری نیز با انجام محاكمه، مجرمان به سزای اعمال شان می رسند.

این مسوول در مورد دستگیری عامل فیلمبردار این صحنه نیز افزود: هنوز فرد مورد نظر بازداشت نشده اما تحقیقات در این زمینه ادامه دارد تا علت پخش شدن فیلم را از طریق شبكه های مجازی بفهمیم و دلیل آن را برای مردم بازگو كنیم.
   
منبع:روزنامه اعتماد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha