رییس انجمن رادیولوژی ایران با بیان این مطلب که افزایش قیمت دستگاه‌های رادیولوژی و عدم وجود تعرفه مناسب باعث شده که بسیاری از پزشکان رادیولوژی به فکر ایجاد مطب و حتی یک خرید دستگاه مدرن نباشند، گفت: در صورت تداوم اوضاع کنونی، بیشتر پزشکان حاضر به انجام خدمات مناسب نیستند و در ‌نهایت این کاستی‌ها متوجه مردم می‌شود.

کمبود تجهیزات رادیولوژی تهدیدی برای سلامت جامعه

سلامت نیوز: رییس انجمن رادیولوژی ایران با بیان این مطلب که افزایش قیمت دستگاه‌های رادیولوژی و عدم وجود تعرفه مناسب باعث شده که بسیاری از پزشکان رادیولوژی به فکر ایجاد مطب و حتی یک خرید دستگاه مدرن نباشند، گفت: در صورت تداوم اوضاع کنونی، بیشتر پزشکان حاضر به انجام خدمات مناسب نیستند و در ‌نهایت این کاستی‌ها متوجه مردم می‌شود.

دکتر جلال جلال شکوهی در گفت وگو با ایسناش، با اشاره به اینکه هنوز مشکلات ناشی از تحریم‌ها مرتفع نشده است، گفت: برای وارادات تجهیزات، قطعات و لوازم مصرفی رادیولوژی همچنان به خارج از کشور وابسته هستیم و این امر باعث شده که هیچگونه کاهش قیمتی در ارائه خدمات نداشته باشیم.

وی ادامه داد: تجهیزات رادیولوژی بسیار گران قیمت است و عدم وجود تعرفه مناسب باعث شده که بسیاری از پزشکان رادیولوژی به فکر ایجاد مطب و حتی یک خرید دستگاه مدرن نباشند.

رییس انجمن رادیولوژی ایران بیان کرد: در حال حاضر به علت افزایش شدید قیمت‌ها خرید دستگاه‌های MRI، سی تی اسکن و تیوپ (لامپ تصویر اشعه) پزشکان رادیولوژی را با مشکل مواجه کرده است و همچنین قدرت تاسیس مطب را از پزشکان جوان سلب کرده ‌است.

شکوهی با بیان این مطلب که در صورت عدم واقعی شدن تعرفه ها ممکن است برخی از مطب‌های رادیولوژی و سونوگرافی تعطیل شوند، گفت: در صورت تداوم اوضاع کنونی، بیشتر پزشکان حاضر به انجام خدمات مناسب نیستند و در ‌نهایت این کاستی‌ها متوجه مردم می‌شود.

رییس انجمن رادیولوژی ایران در ادامه جایگاه ایران در تجهیزات و نوع ارائه خدمات رادیولوژی در منطقه را مناسب دانست و افزود: ترکیه به لحاظ داشتن تجهیزات مدرن رادیولوژی در منطقه پیشرو است چرا که برای واردات تجهیزات نیاز به مجوز ندارد در حالی که در ایران برای وارد کردن هر دستگاهی نیاز به مجوز از سوی وزارت بهداشت دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha