دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روزنلسون ماندلا، 18 جولای 2014 برابر با 27 تیر ماه جاری گفت اگرچه آپارتاید با سپاس از نلسون ماندلا از بین رفته است، اما سیاره ما و مردم آن هنوز با تهدیدات وحشتناکی از قبیل فقر، تبعیض، تغییرات آب و هوایی، منازعات و موارد دیگر رو به رو هستند وهر یک از ما می توانیم این روز را با کمک به حل مشکلات موجود در جامعه خود جشن بگیریم.

روز ماندلا مناسبتی برای مبارزه با تبعیض و فقر

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روزنلسون ماندلا، 18 جولای 2014 برابر با 27 تیر ماه جاری گفت اگرچه آپارتاید با سپاس از نلسون ماندلا از بین رفته است، اما سیاره ما و مردم آن هنوز با تهدیدات وحشتناکی از قبیل فقر، تبعیض، تغییرات آب و هوایی، منازعات و موارد دیگر رو به رو هستند وهر یک از ما می توانیم این روز را با کمک به حل مشکلات موجود در جامعه خود جشن بگیریم.

به گزارش سلامت نیوز، متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

سال گذشته هنگامی که نلسون ماندلا درگذشت، جهان یکی از بزرگترین رهبران خود را از دست داد. ما آنچه او از خود بر جا گذاشت را به ویژه در زادروزش یعنی 18 ماه ژوئیه به  یاد داریم.

 

نلسون ماندلا و سازمان ملل متحد به اتفاق، تاریخی مستحکم را رقم زدند. در کوتاه زمانی پس از آزادی از زندان، ایشان به ساختمان مقر ما آمد. آن لحظه ای پر شور و هیجان بود. دلسوزی خارق العاده ایشان پس از 37 سال زندان نشان داد که حقوق بشر و برابری قدرتمند تر از تبعیض و تنفر است.

 

حضور نلسون ماندلا در صحن مجمع عمومی اثبات کرد قطعنامه های سازمان ملل متحد، تحریم ها و همبستگی می تواند بر خشونت و بی عدالتی فائق آید.  در آن روز در 1990 ماندلا گفت مردم همواره  به وسیله این حقیقت مورد چالش قرار می گیرند – نقل قول از ایشان "آپارتاید تا آنجا تداوم پیدا کرد که همگی ما برخاستیم تا بگوییم زمان آن به سر رسیده است." سالن از شدت کف زدن حضار به وجد آمد.

 

آپارتاید با سپاس از نلسون ماندلا، افراد بی شمار دیگر و اقدامات افتخار آفرین سازمان ملل متحد  از بین رفته است. اما سیاره ما و مردم آن هنوز با تهدیدات وحشتناکی از قبیل فقر، تبعیض، تغییرات آب و هوایی، منازعات و موارد دیگر رو به رو هستند. هر یک از ما می توانیم این روز را با کمک به حل مشکلات موجود در جامعه خود جشن بگیریم. به اتفاق می توانیم  از راه هموار کردن مسیر به سوی آینده ای بهتر مفهوم والایی به چشن خود بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha