رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: مواد پروتئینی موجود در تهران، آلوده به سموم هستند.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: مواد پروتئینی موجود در تهران، آلوده به سموم هستند.


    رحمت ا... حافظی با اشاره به پایش مواد پروتئینی که طی یک سال و نیم گذشته وارد تهران شده اند، افزود: در گوشت مرغ آلودگی به سموم تائید شده است.
    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این موضوع مسئله جدیدی نیست، تصریح کرد: میزان سرب گوشت مرغی که از 10 استان وارد تهران می شود، 47 درصد بیش از حد استاندارد است.


    حافظی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تشکیل شورای راهبردی برای بررسی این موضوع گفت: این شورا با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، موسسه استاندارد، اداره کل دامپزشکی و شورای راهبردی پایش مواد غذایی تشکیل و به کمیته های متعددی تقسیم شده است تا راهکارهای مناسبی را برای مداخله و تضمین سلامت مواد غذایی که در اختیار مردم قرار می گیرد، ارائه دهد.


    وی ادامه داد: از تشکیل شورای راهبردی 2 هفته می گذرد و مقابله با آلودگی مواد پروتئینی در دستور کار این شورا قرار دارد.حافظی درباره میوه ها و آلودگی آنها به سموم و فلزات سنگین خاطر نشان کرد: نخستین گام شستشوی دقیق میوه ها است که تا 90 درصد سموم و آلودگی های موجود آن را از بین می برد.
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha