مدیر گسترش شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بر اساس نسخه جدید بیمه روستایی، خوشبختانه امسال در مراکز بیمه روستایی به زنان باردار و افراد زیر 14 سال خدمات رایگان داندانپزشکی ارائه می شود.

سلامت نیوز: مدیر گسترش شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بر اساس نسخه جدید بیمه روستایی، خوشبختانه امسال در مراکز بیمه روستایی به زنان باردار و افراد زیر 14 سال خدمات رایگان داندانپزشکی ارائه می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر جمشید معتمد از ابلاغ نسخه جدید برنامه بیمه روستایی خبر داد و افزود: از اواخر سال 83 که برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی به تصویب مجلس رسید، این برنامه در سراسر کشور و منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا شد. بطوریکه در آغاز برنامه بیمه روستایی با استقبال پزشکان و ماماها مواجه شد اما به مرور که برنامه پیش رفت، طراحی فرمول رشد حقوق پزشکان به گونه‌ای بود که عدم رشد چشمگیر حقوق و مزایا نسبت به ابتدای برنامه، منجر به کاهش استقبال نیروی کار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: این چالش منجر به این شد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستورالعمل برنامه و نظام پرداخت بازنگری کند که کمتر از یک ماه پیش نسخه جدید برنامه به دانشگاه ها ابلاغ شد.

معتمد خاطرنشان کرد: در نسخه 15 برنامه، علاوه بر بهبود نظام پرداخت و افزایش چشم گیر حقوق پزشکان، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت بهداشت، وزارت رفاه و سازمان بیمه سلامت ایرانیان منعقد شد، حق سرانه‌ای که به ازای افراد دارای دفترچه بیمه روستایی به شبکه‌ها تعلق می گیرد نیز افزایش یافته است.

مدیر گسترش شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان خاطرنشان کرد: در نسخه جدید یک سری وظایف جدیدی به بسته خدماتی مراکز بیمه روستایی اضافه شده است که از آن جمله می توان به ارائه خدمات دندانپزشکی به زنان باردار و افراد زیر 14 سال اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha