یک کارشناس اداره ترویج تغذیه با شیر مادر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه گفت که "بودجه ترویج تغذیه با شیر مادر کافی نیست".

"خلیل فریور" به ایرنا گفت: با توجه به تعداد موالید در کشور بودجه اختصاص یافته برای ترویج تغذیه با شیر مادر ناچیز است.
وی گفت: سالانه حدود یک میلیون و 200 هزار نوزاد در کشور متولد می شوند و بودجه سال جاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ترویج تغذیه با شیر مادر برای این تعداد تولد معادل یک میلیارد و 800 میلیون ریال است.
این کارشناس اداره ترویج تغذیه با شیر مادر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شعار امسال هفته جهانی تغذیه با شیر مادر، گفت:‌ منظور از حمایت مادر برای شیردهی، هر نوع حمایتی با هدف ارتقای تغذیه با شیر مادر است.
شعار امسال هفته جهانی تغذیه با شیر مادر "حمایت مادر : پیش به سوی مدال طلا - با حمایت از مادران شیرده - همه برنده اند!‌" است.
"فریور" گفت:‌ مادری که نوزادی به دنیا آورده است به حمایت همه جانبه همسر، خانواده، محل کار و سایر محیط اجتماعی نیاز دارد تا اعتماد به نفس لازم را برای شیردهی به فرزند داشته باشد.
وی با اشاره به تاکید کشورهای جهان به تغذیه هر چه بیشتر با شیر مادر گفت:‌ در حال حاضر بسیاری از کشورها سرمایه گذاری زیادی در زمینه شیر مادر انجام داده اند.
این متخصص اطفال به تشکیل "بانک شیر" در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت:‌ در برخی کشور ها، امکانات نگهداری شیر مادر وجود دارد تا مادران با اهدای شیر مازاد بر مصرف خود به این مراکز، شیر مورد نیاز نوزادان نیازمند را تامین کنند.
وی با اشاره به فعالیت تعدادی از مراکز "مشاوره شیردهی" در دانشگاه های علوم پزشکی تهران، تبریز، اصفهان، اردبیل و شهید بهشتی گفت:‌ باید امکاناتی فراهم شود تا در همه دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور این مراکز دایر شود تا مادران راحت تر به مشاوران دسترسی داشته باشند.
دهم تا شانزدهم مرداد ماه تحت عنوان "هفته جهانی تغذیه با شیر مادر" نامگذاری شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha