رئیس سازمان غذا و دارو خبر منتشر شده در مورد بالا بودن نیترات در پیاز و سیب زمینی را مربوط به یک مطالعه منطقه‌ای دانست و گفت: با انجام یک مطالعه سراسری وضعیت سلامت محصولات پرمصرف را مشخص می‌کنیم.

سلامت نیوز: رئیس سازمان غذا و دارو خبر منتشر شده در مورد بالا بودن نیترات در پیاز و سیب زمینی را مربوط به یک مطالعه منطقه‌ای دانست و گفت: با انجام یک مطالعه سراسری وضعیت سلامت محصولات پرمصرف را مشخص می‌کنیم.

رسول دیناروند در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به اخباری که میزان نیترات را در سیب زمینی و پیاز بالا اعلام کرده است گفت: این خبر مربوط به یک مطالعه منطقه‌ای بوده است نه سراسری.

وی ادامه داد: قصد داریم تا امسال یک مطالعه سراسری را در کل کشور انجام دهیم و به این منظور 10 آزمایشگاه قطب تعیین و اعتبارات لازم تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو ابراز امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم در پایان سال 93 تصویر مناسبی از سلامت محصولات کشاورزی پرمصرف کشور تهیه کنیم.

وی در مورد مزیت انجام این مطالعه یادآور شد: این مطالعه به ما کمک می‌کند تا بتوانیم با کمک وزارت جهاد کشاورزی به اصلاح نوع کشت در برخی مناطق که محصولات دارای آلودگی هستند، اقدام کنیم.

به گفته دیناروند در این ارتباط جلسات مشترکی هم میان دو وزارتخانه بهداشت و جهاد کشاورزی برگزار شده است تا نوع سموم و کودهای شیمیایی مصرفی در کشور بازبینی شود.

وی همچنین به طرح آمایش کشت محصولات اشاره کرد و گفت: این طرح به این معنی است که تعیین شود کدام محصول در کدام سرزمین بدون آلودگی به بار خواهد نشست و از کشت محصولات در زمین‌هایی که آلودگی در پی دارد جلوگیری شود.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: دلیل این امر این است که برخی محصولات فلزات بیشتری جذب خود می‌کنند و با این طرح این محصولات در زمینی کشت می‌شوند که دارای فلزات سنگین کمتری باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha