ثبت ازدواج‌های غیرقانونی دختران زیر 15 سال به دلیل ضعف نظارت/قوه قضاییه با فعالیت دفاتر ثبت ازدواج متخلف برخورد کند.

ثبت ازدواج‌های غیرقانونی دختران زیر 15 سال به دلیل ضعف نظارت

سلامت نیوز: ثبت ازدواج‌های غیرقانونی دختران زیر 15 سال به دلیل ضعف نظارت/قوه قضاییه با فعالیت دفاتر ثبت ازدواج متخلف برخورد کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از ثبت ازدواج‌های غیرقانونی دختران زیر 15 سال، گفت: نحوه فعالیت ثبت ازدواج و طلاق زیر مجموعه قوه قضاییه است و این نهاد می‌تواند با نظارت دقیق بر عملکرد ادارات ثبت ازدواج و طلاق، از بروز چنین تخلفاتی جلوگیری کند.
عباس صلاحی در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری ثبت 31 هزار ازدواج‌های غیرقانونی دختران در سنین زیر 15 سال طی سال 92، افزود: متاسفانه اغلب این ازدواج‌ها بر اساس عقاید قومی، قبیله‌ای یا منطقه‌ای است که در شهرهای کوچک و دورافتاده نمایان می‌شود.

نماینده مردم آشتیان، فراهان، خنجین، تفرش و رودبار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بدون‌شک ازدواج‌ دختران زیر 15 سال، اقدامی غیرقانونی و تخلفی بارز است  که متاسفانه برخی از حاشیه‌نشین‌ها طبق آداب و سنن خود زندگی کرده و دست به چنین تخلفاتی می‌زنند.

وی تاکید کرد: واقعیت آن است که چنین تخلفاتی به دلیل نبود نظارت قوی، روال عادی پیدا کرده و بر این اساس اجرا نشدن دقیق قوانین در برخورد با دفاتر ثبت ازدواج متخلف چنین بی‌نظمی را در جامعه رقم زده است.

صلاحی درباره خطراتی که ازدواج‌های غیرقانونی در دختران زیر 15 سال به دنبال دارد، گفت: کاهش سن ازدواج، خطراتی را برای مادر و فرزند به همراه دارد به گونه‌ای که ممکن است فرزند نارس متولد شود و از سویی دیگر مادر نیز به دلیل پایین بودن سن، توانایی وضع حمل طبیعی را نداشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه برخورد با چنین تخلفاتی بر عهده قوه قضاییه است، افزود: نحوه فعالیت ثبت ازدواج و طلاق زیر مجموعه قوه قضاییه است و در این صورت نیازی نیست تا کسی متخلف را معرفی کند بلکه قوه قضاییه می‌تواند با نظارت دقیق بر عملکرد این دفاتر از بروز چنین تخلفاتی جلوگیری کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ قوه قضاییه با نظارت بر عملکرد دفاتر ثبت ازدواج و طلاق، ازدواج‌های غیرقانونی افراد را که در این دفاتر ثبت شده را به صورت رندوم انتخاب کنند و عملکرد این ادارات را مورد پیگیری قرار دهند تا دیگر شاهد تداوم چنین تخلفاتی نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha