رییس شبکه هپاتیت کشور گفت : افراد چاق و کم تحرک و کسانی که غذاهای مصرفی آنها در اکثر مواقع چرب و نشاسته دار است، بیشتر در معرض ابتلا به کبد چرب هستند.

سلامت نیوز: رییس شبکه هپاتیت کشور گفت : افراد چاق و کم تحرک و کسانی که غذاهای مصرفی آنها در اکثر مواقع چرب و نشاسته دار است، بیشتر در معرض ابتلا به کبد چرب هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج جامعه پزشکی، دکتر «سیدموید علویان» به افراد دارای اضافه وزن و همچنین چاق تاکید کرد که خود را مستعد این بیماری ببینند و حتما به پزشک مراجعه کنند.

وی گفت: سبک زندگی جدید(زندگی ماشینی)، نداشتن تحرک و نوع غذاهای مصرفی سبب شده که بشر، کم تحرک شود و بیماری های متابولیکی از جمله کبد چرب شیوع یابد.

دکتر علویان ادامه داد: متاسفانه اکثر موارد مبتلایان به کبد چرب، علامتی ندارند و تا زمانیکه این بیماری خود را کامل نشان ندهد، به پزشک مراجعه نمی شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: بیماری «سندروم متابولیک» یا «کبد چرب» کاملا قابل پیشگیری است و تشخیص آن با سونوگرافی و انجام آزمایش های قند و چربی خون و آنزیم های کبدی امکانپذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha