نماینده مردم خوزستان در مجلس درخصوص آلودگی هوا و ریزگردهای این استان گفت: به دلیل گرمای شدید و افزایش گرد و غبار در استان خوزستان میزان آلودگی در این منطقه بالاتر از حد مجاز بوده و مشکلات زیادی برای مردم منطقه به وجود آمده است.

سلامت نیوز: نماینده مردم خوزستان در مجلس درخصوص آلودگی هوا و ریزگردهای این استان گفت: به دلیل گرمای شدید و افزایش گرد و غبار در استان خوزستان میزان آلودگی در این منطقه بالاتر از حد مجاز بوده و مشکلات زیادی برای مردم منطقه به وجود آمده است.

اسماعیل جلیلی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: در چند روز گذشته به دلیل گرمای شدید و افزایش گرد و غبار در استان خوزستان مشکلات زیادی برای مردم منطقه به وجود آمده و در واقع یکی از عمده ترین مشکلات فعلی مردم استان خوزستان گرد و غبار یا همان ریزگردهاست که با فصل تابستان شدت پیدا می کند ونفس کشیدن را برای مردم خوزستان سخت می کند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس تصریح کرد: میزان آلودگی روزهای گذشته در برخی از شهرهای استان خوزستان بالاتر از حد مجاز بوده و این امر موجب افزایش ریزگردها و کاهش دید شده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: وجود ریزگردها بر سلامت مردم خوزستان تأثیر می گذارد و دولت باید ساز و کار جدی در این رابطه انجام دهد اما تا کنون این مساله در دستور کار قرار نگرفته است.
جلیلی تأکید کرد: بخشی از آلودگی هوای خوزستان که ناشی از ریزگردها است به کشورهای همسایه مربوط می شود و بخشی هم عدم مدیریت زیست محیطی در کشورمان است که به دلیل خشکی تالا‌ب ‌ها و کاهش سطح آب رودخانه ها به وجود آمده است.
وی تصریح کرد: از اقداماتی که می توان برای کاهش ریزگردها انجام داد، می توان به درختکاری، شن پاشی یا مالچ پاشی اشاره کرد که انجام آن بر عهده دولت است تا با اعتباراتی که در نظر می گیرد هر چه سریعتر این کار صورت گیرد و ما این انتظار را از دولت داریم که زودتر برای حل آلودگی هوای خوزستان تلاش کند.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: همچنین دولت باید با کشورهای همسایه برای بهبود وضعیت گرد وغبار در کشور دست به کار شود تا کشور عراق نسبت به تعهداتی که دارد عمل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha