عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به ابطال حق فنی داروخانه ها گفت: بسیاری از داروسازان به این موضوع معترض هستند اما وزارت بهداشت هنوز درخواستی را برای بررسی این موضوع ارائه نکرده است.

وزارت بهداشت هنوز درخواستی برای بررسی ابطال حق فنی نکرده است

سلامت نیوز: عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به ابطال حق فنی داروخانه ها گفت: بسیاری از داروسازان به این موضوع معترض هستند اما وزارت بهداشت هنوز درخواستی را برای بررسی این موضوع ارائه نکرده است.

محمد حسین قربانی در گفت ‌و گو با پانا، با اشاره به موضوع ابطال حق فنی داروخانه ها توسط دیوان عدالت اداری و اعتراض جمعی از داروسازان اظهار داشت: این حق داروخانه‌ هاست که مسئول حق فنی داشته باشد و به بیماران پاسخگو باشد.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در حال حاضر موضوع ابطال مصوبه حق فنی داروخانه ‌ها از سوی اداره حقوقی وزارت بهداشت پیگیری می شود و هنوز وزارت بهداشت درخواستی برای بررسی این موضوع در مجلس ارائه نداده است.


وی در ادامه با بیان اینکه حق فنی داروخانه ‌ها سال‌ هاست که اجرا می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به آمار بالای فارغ‌ التحصیلان داروسازی و منبع درآمد داروخانه‌ ها و افراد متقاضی دریافت مجوز راه اندازی داروخانه، دریافت این حق فنی مفید و مناسب است اما داروسازانی که به ابطال حق فنی داروخانه معترض هستند باید این مساله را مد نظر قرار دهند که اطلاعات کامل باید به بیماران داده شود.


قربانی اضافه کرد: جامعه پزشکی و داروسازان با توجه به هزینه ‌های بالا، هزینه نیروی انسانی و سایر هزینه ها موافق دریافت حق فنی هستند که دیوان عدالت اداری این مصوبه را باطل کرد و بسیاری از داروسازان معترض هستند. البته در برخی مواقع دیده می شود که مسئولان حق فنی داروخانه‌ ها از دادن مشاوره و خدمات دارویی به مردم دریغ می ‌کنند در حالی که طبق قانون، داروساز باید برای بیمار وقت بگذارد و موارد مصرف دارو را توضیح دهد.


این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای پرمصرف داروست، تأکید کرد: با واقعی شدن نرخ ها، دریافت ها نیز به شکل صحیح تری صورت خواهد گرفت و در نهایت دقت پزشکان نیز بالاتر خواهد رفت، چرا که وقت بیشتری برای هر بیمار صرف خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha