یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11603

طرح پزشك خانواده از نیمه دوم امسال به صورت آزمایشی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی اجرا می شود .

معاون هماهنگی و نظارت وزارت رفاه و تامین اجتماعی با بیان اینكه یكی از اهداف طرح پزشك خانواده ، ویزیت رایگان بیماران در خانه است گفت: این طرح در مرحله نخست بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی را كه توانایی مراجعه به مطب پزشك یا درمانگاه ندارند زیر پوشش قرار می دهد.

دكتر عبدالرحیم بنكدار افزود : گروه های هدف در این مرحله را سالمندان ، بیماران صعب العلاج و خاص و همچنین معلولان تشكیل می دهند.

معاون وزیر رفاه با بیان اینكه این طرح در آینده همه بیمه شدگان را زیر پوشش قرار می دهد افزود: ارتقای جایگاه سازمان تامین اجتماعی و ایجاد اشتغال برای پزشكان عمومی از جمله مزایای اجرای این طرح است .

بنکدار با بیان اینكه در طرح پزشك خانواده، خدمات دارویی و پاراكلینیكی رایگان ارائه می شود، اضافه كرد: همچنین نظر پزشك متخصص برای درج در شناسنامه سلامت بیمار به پزشك خانواده ارائه می شود.

وی افزود: این طرح ابتدا در مراكز 5 استان (یزد ، مازندران ،كرمانشاه ، قزوین وكهكیلویه و بویراحمد) با همكاری پزشكان عمومی كه شغل دوم ندارند اجرا می شود.

بنكدار با بیان اینكه در این طرح هر پزشك عمومی پرونده 200 بیمار را به صورت ثابت در اختیار دارد افزود: پزشكان خانواده به صورت مستمر (هر دو ماه یكبار) به منظور حفظ سلامت، بیماران را در خانه ویزیت می كنند.

وی اضافه كرد: در صورتی كه بیماری نیاز به ویزیت (علاوه بر ویزیت طبق برنامه ) داشته باشد ، پزشك خانواده با درخواست تلفنی به خانه بیمار مراجعه می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha