یک دندانپزشک گفت : هزینه دندانپزشکی در ایران پس از بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها در مقام سوم گران بودن هزینه های سلامت کشور قرار دارد .

هزینه دندانپزشکی رتبه سوم در ایران پس بیماری قلبی و سرطان

سلامت نیوز: یک دندانپزشک گفت : هزینه دندانپزشکی در ایران پس از بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها در مقام سوم گران بودن هزینه های سلامت کشور قرار دارد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر «منصور کاشانی » گفت: خدمات رسانی دندانپزشک ها به خاطر گران بودن مواد و امکانات دندانپزشکی، پرهزینه و گران است.

کاشانی افزود : مطب دندانپزشکی مانندDay clinic است که همه روزه کار جراحی انجام می دهد. پس یک مطب دندانپزشکی به اندازه یک جراحی، هزینه مواد و امکانات دارد.

وی با بیان اینکه اکثر مواد و امکانات دندانپزشکی ایران از خارج از کشور تامین می شود، اظهارداشت: این درحالی ست که امکان تولید ملزومات دندانپزشکی در ایران وجود دارد اما قیمت نهایی آن گران تر از موادی است که از خارج می آید.

این دندانپزشک بسیجی مشکل گران شدن تولید داخلی را به خاطر سوء مدیریت در تولید دانست.

وی همچنین در خصوص مشکلات بیمه ای دندانپزشکی هم گفت : تنها حدود دو تا پنج درصد از افرادی که به دندانپزشکی ها مراجعه می کنند می توانند از خدمات بیمه ای به صورت مکمل استفاده کنند.

این دندانپزشک در خصوص هزینه های بالای اقدامات دندانپزشکی و پوشش ضعیف بیمه در این قبیل خدمات اظهار داشت : تاکنون بیمه ها نسبت به پوشش هزینه های دندانپزشکی اهتمام جدی نداشته که پوشش بیمه ای دندانپزشکی برای کودکان کمتر از 12 سال از جمله آنها است .


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha