وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی براساس قانون چهارم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی به صادركنندگان تجهیزات پزشكی و دارویی تسهیلات ارائه می دهد.

این وزارتخانه این تسهیلات را به منظور زمینه سازی برای حضور موثر در بازارهای جهانی و تبدیل ایران به مركز رفع نیازهای سلامت و پزشكی جامعه در زمینه معرفی توانایی ها ، عرضه ، بازاریابی خدمات سلامت و آموزش پزشكی ، تولیدات ، تجهیزات و فرآورده های پزشكی و دارویی ارائه می كند.

همچنین به منظور اجرای ماده 87 قانون برنامه چهارم توسعه و اهمیت صادرات دارو و تجهیزات پزشكی بر اساس توافق وزارتخانه های بازرگانی و بهداشت، مقرر شد با توجه به مصوبه هیات وزیران و اصل 44 قانون اساسی جوایز صادراتی مستقیم، صرفا به صادركنندگان 100 درصد خصوصی یا تعاونی پرداخت شود.

به همین منظور وزارت بازرگانی، تسهیلات صادراتی كم بهره را توسط بانك های تخصصی به اشخاص حقیقی و حقوقی واجدشرایط اعطا خواهد كرد.

همچنین برای اجرایی كردن ماده 87 قانون چهارم برنامه توسعه ، تفاهم نامه ای بین معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت و معاونت توسعه روابط اقتصادی وزارت بازرگانی در حال تدوین است كه امضای این تفاهم نامه می تواند منجر به تسهیل و توسعه صادارت، تجهیزات پزشكی و دارو شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha