معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به دنبال انتشار اخباری مبنی بر استریل نبودن اتاق عمل در بیمارستان نیمه شعبان ساری و عفونت چشم و حتی خطر نابینایی در تعدادی از مراجعه‌کنندگان بیماری‌های چشم این بیمارستان گفت: این موضوع به طور جدی در حال پیگیری است.

آخرین اخبار از وضعیت چشمی بیماران بیمارستان ساری

سلامت نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به دنبال انتشار اخباری مبنی بر استریل نبودن اتاق عمل در بیمارستان نیمه شعبان ساری و عفونت چشم و حتی خطر نابینایی در تعدادی از مراجعه‌کنندگان بیماری‌های چشم این بیمارستان گفت: این موضوع به طور جدی در حال پیگیری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا مردانشاهی با اشاره به مشکل پیش آمده در اتاق عمل بیمارستان نیمه شعبان ساری گفت: با توجه به شرح وظایف معاونت درمان در حفظ و ارتقای کیفیت ارائه خدمات درمانی در مراکز تحت پوشش، مراتب مربوط به این موضوع به طور جدی در حال پیگیری است .

دکتر مردانشاهی گفت: با توجه به گزارش اولیه مشکل پیش آمده برای بیماران در اتاق عمل بیمارستان نیمه شعبان، موضوع از طریق مرکز درمانی و کارشناسان نظارت دانشگاه علوم پزشکی مازندران مورد پیگیری قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی و گزارش اولیه تعدادی از بیماران یکی از اتاق عمل‌های آن مرکز (10 نفر) در روز دوشنبه مورخ 23 تیر ماه دچار عفونت محل عمل جراحی شدند که پس از انجام اقدامات و مداخلات لازم از سوی بیمارستان، 4 نفر از بیماران بهبودی یافته و ترخیص شده‌ و 4 نفر نیز فعلا در این مرکز بستری و در حال مداوا هستند. دو نفر دیگر که مشکل جدی دارند که به مراکز فوق تخصصی جهت ادامه سیر درمان ارجاع شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: طبق گزارش اولیه در اتاق عمل مذکور طی روزهای بعد از این اتفاق، 40 عمل جراحی از همان نوع بدون عارضه صورت گرفته است.

مردانشاهی با بیان اینکه کمیته‌های بیمارستانی مربوطه برای بررسی علت موضوع و ارائه گزارش نهایی به معاونت درمان دانشگاه در حال انجام اقدامات لازم هستند، گفت: مراتب با توجه به شرح وظایف معاونت درمان در حفظ و ارتقای کیفیت ارائه خدمات درمانی در مراکز تحت پوشش، به طور جدی در حال پیگیری است .

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است با توجه به تعداد بالای خدمت گیرندگان از مراکز درمانی و ضرورت حفظ اعتماد میان درمانگر و بیمار، لازم است قبل از روشن شدن علت اصلی از انعکاس گمانه‌زنی‌ها و اخبار غیرمستند خودداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha