دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 116093

یک متخصص زنان گفت: شیردهی دردوران بارداری ایمن و بی‌خطر است، به این شرط که مادر مواد غذایی باکیفیت و به میزان کافی بخورد و از دریافت کافی مواد غذایی از سوی جنین در حال رشد مطمئن شود.

سلامت نیوز: یک متخصص زنان گفت: شیردهی دردوران بارداری ایمن و بی‌خطر است، به این شرط که مادر مواد غذایی باکیفیت و به میزان کافی بخورد و از دریافت کافی مواد غذایی از سوی جنین در حال رشد مطمئن شود.

دکتر آمنه لاهوتی در گفت‌وگو با جام‌جم افزود: بیشتر افراد نگران سلامت و رشد جنین داخل شکم مادر هستند در حالی که باید دانست از طرفی سیستم بدن مادر طوری طراحی شده که حتی در صورت ویار حاملگی یا شرایط سخت و کاهش میزان کالری و کاهش دریافت مواد غذایی کافی تا حد امکان، مواد غذایی لازم برای جنین را از بدن مادر تهیه می‌کند. به همین دلیل معمولا مادری که همزمان با شیردهی باردار می‌شود، بیشتر دچار کمبود مواد غذایی شده و خطر زیادی از این نظر، جنین وی را تهدید نمی‌کند.
وی تاکید می‌کند: مادری که هم به کودک نوپایش شیر می‌دهد و هم باردار است در صورت دریافت ناکافی کلسیم، کلسیم مورد نیاز برای ساخت شیر و نیز کلسیم لازم برای ساخت استخوان‌های جنین را از استخوان‌های خودش برداشت می‌کند. در چنین شرایطی و در صورتی که لبنیات کافی یا مکمل کلسیم مصرف نکند در معرض پوکی و در صورت شدت کمبود، شکستگی استخوان قرار خواهد گرفت.
​این متخصص زنان ادامه می‌دهد: شیردهی در دوران بارداری ممکن است باعث بروز انقباضات رحمی نیز بشود. اگر خانمی طی بارداری و شیردهی همزمان متوجه بروز انقباضات رحمی پیش‌رونده یا منظم بشود، بهتر است شیردادن به کودک را متوقف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha