دبیركل خانه پرستار با ابراز تاسف از آنچه كوتاهی در زمینه تهیه آیین نامه اجرایی تعرفه گذاری خدمات پرستاری عنوان كرد به مباحث مطرح شده در زمینه بازنگری در قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اشاره و این امر را غیرممكن خواند.

با بیان این كه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در تاریخ ششم تیر ماه 1386 تصویب شده است، گفت: طبق تبصره 2 ماده واحده قانون، آیین نامه اجرایی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری باید حداكثر طی مدت شش ماه پس از تصویب با همكاری مشترك وزارت بهداشت، وزارت رفاه و سازمان نظام پرستاری تهیه و پس از تایید شورای عالی بیمه خدمات درمانی به تصویب هیات وزیران برسد.

وی با اشاره به این كه پس از تصویب قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در مجلس، در تاریخ 10 مرداد ماه 1386 رییس جمهور، وزارت بهداشت و وزارت رفاه را نسبت به اقدام در این زمینه مكلف كرد؛ ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر با گذشت بیش از یك سال از تصویب این قانون در مجلس و گذشت بیش از شش ماه از مهلت مقرر قانونی مجلس به دولت، اقدامی در زمینه ارایه آیین نامه اجرایی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری صورت نگرفته است.

شریفی مقدم افزود: به منظور تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، شرح وظایف پرستاری باید تغییر می‌یافت كه این شرح وظایف هم حدود نیمه خرداد ماه نهایی شد؛ بنابراین در حال حاضر بهانه‌ای برای اجرا و ابلاغ این قانون وجود ندارد.

وی با اشاره به اظهارات غیر رسمی مبنی بر بازنگری قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری افزود: بازنگری قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری یك امر غیرممكن است. قانون ابتدا باید عملیاتی و اجرا شود؛ سپس در صورت برخورد با مشكلات و موانعی در جریان اجرا به منظور تقویت قانون و برداشتن موانع، آن قانون بازنگری می‌شود؛ بنابراین بازنگری قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در حال حاضر غیرممكن است.

دبیركل خانه پرستار با بیان این كه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با اكثریت قاطع نمایندگان مجلس به تصویب رسیده و تنها 6 رای مخالف داشته است، ادامه داد: باید حداقل پنج سال به این قانون فرصت داده شود و این قانون در مراكز استان‌ها یا حداقل چند استان به صورت پایلوت اجرایی شود؛ سپس در صورت برخورد با مشكلات، بازنگری در جهت تقویت قانون معنا خواهد داشت.

دبیركل خانه پرستار با بیان این كه اجرایی شدن این قانون، بهبود كیفیت خدمات پرستاری را به دنبال خواهد داشت، تاكید كرد: جامعه پرستاری، اجرایی شدن این قانون را پیگیری می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha