معاون بهداشت وزارت بهداشت از ابلاغ دستورالعمل الزامات اعطای سیب سلامت به دانشگاه های علوم پزشکی کشور و رتبه بندی واحدهای صنفی غذایی خبر داد.

سلامت نیوز: معاون بهداشت وزارت بهداشت از ابلاغ دستورالعمل الزامات اعطای سیب سلامت به دانشگاه های علوم پزشکی کشور و رتبه بندی واحدهای صنفی غذایی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، علی اکبر سیاری با اعلام این خبر گفت: بر اساس ماده 12 آیین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی؛ وزارت بهداشت موظف است ضمن رتبه بندی بهداشتی مراکز و اماکن مشمول آیین نامه، نتیجه بازرسی های بهداشتی انجام شده را به اطلاع عموم مردم برساند.

وی افزود: دستورالعمل اعطای سیب سلامت به منظور رتبه بندی و اعلام وضعیت بهداشتی رستوران ها، رستوران های سنتی، سفره خانه ها، چلوکبابی ها و سلف سرویس ها و سایر مراکزی که با چک لیست های وزارت بهداشت بازرسی می شوند، تدوین و ابلاغ شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه براساس این دستورالعمل، رتبه بهداشتی اعطای سیب سلامت برای واحد های صنفی غذایی بین یک تا سه سیب است، گفت: رتبه بهداشتی یک سیب به واحدهایی تعلق می گیرد که بعد از بازرسی امتیاز 70 تا 79 درصد را کسب کرده باشند.

وی افزود: برای کسب رتبه بهداشتی دو سیب باید امتیاز کسب شده 80 تا 89 درصد و برای دریافت سه سیب امتیاز کسب شده باید 90 تا 100 درصد باشد.

سیاری بر ثبت نتایج بازرسی ها در سامانه جامع مدیریت بازرسی مرکز سلامت محیط و کار تأکید کرد و گفت: همه مراحل اعطا و گرفتن سیب سلامت از طریق سامانه انجام خواهد شد.

وی همچنین بر اعلام آخرین وضعیت بهداشتی واحد های صنفی غذایی از سوی مالک، مدیر یا متصدی آن واحد برای عموم مردم و مشتریان تأکید کرد و افزود: در صورت مغایرت وضعیت اعلام شده از سوی مالک واحد صنفی مواد غذایی با وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تخلف بهداشتی محسوب می شود و مشمول انجام اقدامات قانونی هستند. 

به گفته معاون بهداشتی، رعایت اصول بهداشتی در محیط و تهیه مواد غذایی، استفاده از محلول های ضدعفونی کننده، نصب تلفن رسیدگی به شکایات بهداشتی در معرض دید مشتریان، اطلاع رسانی از ممنوعیت استعمال دخانیات و نصب جعبه کمک های اولیه از جمله شاخص های اعطای سیب سلامت به واحدهای صنفی غذایی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha