عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه مصرف میوه و سبزیجات آلوده زنگ خطر جدی به شمار می‌رود، گفت: استفاده از سموم و کودهای شیمیایی غیراستاندارد منجر به تولید محصولات آلوده‌ای می‌شود که برای سلامت انسان بسیار مضر است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه مصرف میوه و سبزیجات آلوده زنگ خطر جدی به شمار می‌رود، گفت: استفاده از سموم و کودهای شیمیایی غیراستاندارد منجر به تولید محصولات آلوده‌ای می‌شود که برای سلامت انسان بسیار مضر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علیرضا مرندی درباره برخی خبرها مبنی بر آلوده بودن برخی میوه‌ها و سبزیجات، نسبت به خطرات مصرف چنین محصولاتی هشدار داد و افزود: بدون‌شک استفاده از سموم و کودهای شیمیایی غیراستاندارد برای تولید محصولات کشاورزی منجر به تولید محصولاتی آلوده خواهد شد که در نهایت مصرف بیش از حد محصولات آن می‌تواند بسیار مضر باشد.

وی با تاکید بر اینکه مصرف میوه و سبزیجات آلوده زنگ خطری به شمار می‌رود، ادامه داد:‌ با توجه به خطرناک‌ بودن استفاده از میوه‌ها و سبزیجات آلوده قرار است روز سه‌شنبه (31 تیرماه) جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت بهداشت و جهادکشاورزی برگزار شود تا این مهم مورد رسیدگی قرار گیرد.

مرندی درباره ورود وزارت بهداشت نسبت به پایش باقی‌مانده آفت‌کشها و کودها در محصولات کشاورزی، گفت: متاسفانه این وزارتخانه در مورد مسایل بهداشتی کمی چراغ خاموش حرکت می‌کند در حالی که این مهم جزو سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری است بنابراین ضروری است این وزارتخانه بیش از گذشته نسبت به این مسایل تمرکز کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha