نگهداری تانکر ۲۰۰۰ لیتری نفت در خانه روستایی کافی بود تا انفجار آتشین، پیرمرد و دخترش را به کام مرگ ببرد.

سلامت نیوز: نگهداری تانکر ۲۰۰۰ لیتری نفت در خانه روستایی کافی بود تا انفجار آتشین، پیرمرد و دخترش را به کام مرگ ببرد. 

عقربه‌ها ساعت ۳۰: ۰۹ صبح را نشان می‌داد که صدای انفجار مهیبی در روستای یهرچی در منطقه نظر کهریز استان آذربایجان همه ساکنان روستا را به وحشت انداخت.  همسایه‌ها با دیدن دود و آتش که از یکی از خانه‌های روستاییان برخاسته بود، بلافاصله برای کمک به محل آتش‌سوزی رفتند. صحنه هولناکی بود.  پیرمرد و دخترش در حیاط خانه روی زمین افتاده بودند که زن همسایه برای نجات آنها وارد خانه شد اما انفجار دوباره تانکر نفت او را به انتهای حیاط خانه پرتاب کرد. هر لحظه بیم حادثه هولناک‌تری می‌رفت تا این‌که شاهدان حادثه با سازمان آتش‌نشانی و مرکز فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان تماس گرفتند.
انفجار هولناک
ساعت ۳۰: ۱۳ صبح روز یکشنبه بود که خبر انفجار هولناکی به مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی مخابره شد. ماموران اورژانس ۱۱۵ نظر کهریز با دریافت این خبر بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند. با رسیدن ماموران دود سیاه و غلیظی از یک خانه روستایی برخاسته بود و عوامل آتش‌نشانی به همراه همسایه‌ها مشغول خاموش کردن آتش بودند.  خانه روستایی در آتش سوخته بود که عملیات نجات آغاز شد.  امدادگران به محض وارد شدن به خانه روستایی با جسد سوخته یک مرد و یک زن در حیاط روبه‌رو شدند. تحقیقات اولیه نشان می‌داد زن جوانی نیز در انتهای حیاط درحالی‌که به شدت سوخته روی زمین افتاده است.  امدادگران در شاخه دیگری از تحقیقات متوجه شدند جسد‌ها متعلق به یک پیرمرد ۷۰ ساله و دختر جوانش است. پرس‌وجو‌ها نشان می‌داد پیرمرد و دخترش برای روشن کردن آتش به حیاط خانه آمده بودند. اما روشن کردن آتش در کنار تانکر ۲۰۰۰ لیتری نفت در حیاط خانه باعث شده بود این انفجار مرگبار رخ دهد.
نیروهای امدادگر
حبیب حسینقلی‌زاده مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی در رابطه با این خبر به «شهروند» گفت: «ساعت ۱۰: ۱۳ روز یکشنبه بود که خبر انفجار و آتش‌سوزی در یک خانه روستایی به اتاق فرمان ۱۱۵ استان گزارش شد. تکنیسین‌های اورژانس پایگاه نظر کهریز با دریافت این خبر هولناک بلافاصله به روستای یهرچی در منطقه نظر کهریز هشترود اعزام شدند. تکنیسین‌های پس از حضور در محل حادثه دریافتند ۲ نفر از اهالی یک خانه روستایی بر اثر منفجر شدن تانکر نفت در دم جان باخته‌اند و زن همسایه که برای کمک به این پیرمرد و دخترش وارد خانه آنها شده بود از ناحیه کمر و گردن به‌شدت دچار سوختگی شده بود. امدادگران پایگاه اورژانس ۱۱۵ نظر کهریز مجروح حادثه را به بیمارستان مراغه منتقل کردند.»
حسینقلی‌زاده در رابطه با نکات ایمنی که بعد از اینگونه حوادث باید رعایت شود، گفت: «از هموطنان عزیز خواهشمندیم در حوادثی که احتمال بروز انفجار است، از نزدیک شدن به محل حادثه جدا خودداری کنند.»
همسایه‌ها چه گفتند؟
زن جوانی که در همسایگی این خانه زندگی می‌کند در رابطه با چگونگی این حادثه گفت: «ساعت ۳۰: ۰۹ صبح بود که صدای انفجار وحشتناکی در روستا همه را وحشت‌زده کرد.  من بلافاصله به بالای پشت بام خانه‌مان رفتم و متوجه شدم خانه یکی از همسایه‌ها آتش گرفته است. بلافاصله با ۱۱۵ تماس گرفتم.  اما روستای ما دور است و امکان دیر رسیدن آتش‌نشانان و امدادگران را پیش‌بینی می‌کردیم. زن‌عموی ۴۱ساله‌ام برای کمک به پیرمرد و دخترش وارد خانه‌شان شد که انفجار دیگری رخ داد و باعث شد او به شدت مجروح شود. شیشه خانه همسایه‌های نزدیک‌تر به این خانه از شدت انفجار شکسته بود و تا رسیدن نیروی آتش‌نشانی، آتش به همه جای خانه سرایت کرده بود. امدادگران بعد از رسیدن به محل حادثه آتش را خاموش کردند و با ایمن‌سازی محل به پایگاه‌هایشان برگشتند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha