عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت در آینده نزدیک با کمبود اعتبار روبرو می شود، گفت: درمان حلقه آخر چرخه سلامت به شمار می رود و باید مسایل بهداشتی در اولویت قرار گیرد اما این طرح با بخش درمان شروع شد و اولویت بندی میان درمان و بهداشت انجام نشده است.

طرح تحول سلامت در آینده با کمبود اعتبار روبرو می‌شود

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت در آینده نزدیک با کمبود اعتبار روبرو می شود، گفت: درمان حلقه آخر چرخه سلامت به شمار می رود و باید مسایل بهداشتی در اولویت قرار گیرد اما این طرح با بخش درمان شروع شد و اولویت بندی میان درمان و بهداشت انجام نشده است.

شهلا میرگلو بیات در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه اعتبارات طرح تحول سلامت از محل مالیات بر ارزش افزوده است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت اقدام خوبی در وزارت بهداشت است اما این نکته را باید در نظر گرفت که با توجه به حجم برنامه های گسترده این طرح و میزان اعتبارات آن، طرح باید با برنامه ریزی منسجم پیش برود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: همچنین یکی از زیرمجموعه های طرح تحول سلامت، انجام برنامه های حوزه بهداشت است که اهمیت بسیاری در فرایند اجرای برنامه دارد چرا که ما معتقدیم درمان حلقه آخر چرخه سلامت به شمار می رود و باید مسایل بهداشتی در اولویت قرار گیرد اما این طرح با بخش درمان شروع شد و اولویت بندی میان درمان و بهداشت انجام نشده است.

وی در ادامه درخصوص نگرانی وزیر بهداشت برای اعتبارات سال آینده حوزه سلامت نیز خاطرنشان کرد: بودجه حوزه سلامت برای امسال خوب بود اما ممکن است که این اعتبارات در سال آینده محقق نشود و از این رو وزیر بهداشت برای بودجه سال 94 نگران است که هر چند نگرانی به جایی است اما با مدیریت و برنامه ریزی صحیح در اجرای طرح های وزارت بهداشت این نگرانی مرتفع می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha