دفتر برنامه مشترك ایدز سازمان ملل منابع مالی بیشتری برای تقویت اقدامات علیه بیماری ایدز را خواستار شد.

این دفتر در گزارش تازه‌ای اعلام كرد كه جهان طی سالهای آتی با كمبود منابع مالی مورد نیاز برای درمان ایدز مواجه خواهد شد.

سزار نونیز، رییس دفتر ایدز سازمان ملل در آمریكای لاتین در آستانه برگزاری هفدهمین كنفرانس جهانی ایدز كه از تاریخ 3 تا 8 اوت در پایتخت مكزیك برگزار خواهد شد طی مصاحبه‌ای با شینهوا اظهار داشت: هزینه درمان ایدز در سال 2007، به 10 میلیارد دلار آمریكا رسید و این مبلغ در سال 2010 حداقل 50 درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: اما پیش بینی می‌شود كه جهان بودجه كمتری را نسبت به آنچه واقعا برای درمان مبتلایان به ایدز نیاز است، در سالهای آتی به این بخش اختصاص خواهد داد.

نونیز خاطرنشان كرد كه آمریكای لاتین یكی از مناطقی است كه پول بیشتری را نسبت به دیگر مناطق به بخش درمان ایدز منتقل كرده است مانند برزیل كه حدود 525 میلیون دلار را به این منظور اختصاص داده و آرژانتین كه قرار است بیش از 80 میلیون دلار برای این كار صرف كند.

نونیز با اشاره به این مطلب كه تشویق به كاهش جریان موارد جدید ابتلا به این عفونت از اهمیت بالایی برخوردار است از دولتهای سراسر جهان درخواست كرد تا بودجه بیشتری را نه تنها برای درمان ایدز بلكه حتی جهت آموزش‌های پیشگیری از این بیماری در نظر بگیرند.

این در حالی است كه صندوق جمعیت سازمان ملل به تازگی اعلام كرده است؛ حداقل 500 هزار نفر از جوانان آمریكای لاتین در گروه سنی 15 تا 24 سال حامل ویروس اچ آی وی هستند كه این رقم نسبت به سال 2006 پنج درصد افزایش یافته است.

رییس این سازمان در بخش آمریكای لاتین و كارائیب خاطرنشان كرد:‌ از میان 33 میلیون فرد آلوده به ایدز كه در سراسر جهان زندگی می‌كنند، 5/5 درصد را نوجوانان و جوانان تشكیل می‌دهند و حدود یك سوم آنها در آمریكای لاتین هستند.

این افزایش هشداری برای سازمانها و دولتها است تا برنامه‌های پیشگیرانه خود را تقویت كنند.

این مقام مسئول سازمان ملل تاكید كرد كه همكاری مشترك وزارتهای آموزش و بهداشت بویژه در آمریكای لاتین برای مبارزه موفق با این بیماری بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: وقتی ما به دانش و اطلاعات دسترسی داریم و مهارتها و توانایی‌های بهتری برای تصمیم گیری وجود دارد در نتیجه می‌توانیم بهتر تصمیم بگیریم و از خودمان نیز بهتر مراقبت كنیم.

از آنجا كه حدود 75 درصد از موارد جدید ابتلا از طریق تماس جنسی صورت می‌گیرد لذا آموزش در این زمینه و دسترسی به اطلاعات مربوطه به عنوان اقدامات پیشگیرانه بسیار حیاتی است.

از سوی دیگر، یونیسف نیز بر تشدید خط مشی‌های عمومی جهت پیشگیری از ایدز در منطقه آمریكای لاتین تاكید كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha